Gå til innhold

E30"M3" S50B32-LR1, kikker litt på vanosen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1:1 er på 5.gir ja. Det fallet du hadde tidlig kan vere det at du ikke har LMM på motoren.

Motoren går automatisk over i A/N når LMM ikke er koblet til, men den går ikke optimalt.

• Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet
1:1 er på 5.gir ja. Det fallet du hadde tidlig kan vere det at du ikke har LMM på motoren.

Motoren går automatisk over i A/N når LMM ikke er koblet til, men den går ikke optimalt.

Ja det vet jeg, men hadde vel rundt 30-40hk i dropp, så her må det ANtune til...

Skrevet

Har bestilt meg Galletto og programvare for å trylle i Ecuen så da får vi se hvordan det går etterhvert. Er rimelig sikker på at den kuttet på forskjellig turtall kommer av V-max eller om S50B32 har en annen turtallssperre ved "rusing" enn pådrag som f.eks S54, ser at S54 og kan ha noe rare kutt på rundt 6000 ved bremsing.

Noen som har vært inne i ecuen og endret parametre?

Skrevet
Søk på galletto s50 på Youtube. Er fryktelig enkelt. Han har laget seg en benk da men.

sett den, har bestilt sånn pluss programvare for å Gå inn å endre på parametre.

Flashingen er ikke noe problem etter hva jeg ser på videoen, men hadde vært flott om jeg hadde funnet noe mer info om avlesing av parametrene.

Skrevet

Den bryteren har jeg bare klippet ledningen til, samme med den som står på clutch slangen.

Først hadde jeg de lodda sammen, men så klippet jeg de. Var ingen forskjell.

Skrevet
Den bryteren har jeg bare klippet ledningen til, samme med den som står på clutch slangen.

Ok.. Så BMW satte den bare på for gøy da.. :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det fungerer når det er kobla til. Men Bent Inge sa at man ikke kunne gi den fullt turtall i fri eller med clutchen inne. Bent sa at jeg skulle lodde sammen de sammen, da lurte du den. Men det ser ut for at det funker fint når de bare ikke er kobla til også.

Skrevet

Ser litt sånn ut ja, jeg har den på girkassen koblet til, men den som sitter på clutchen har jeg ikke sett noe til da det ikke er jeg som har koblet opp bilen, men for meg virker det som den sperren og er avhengig av speedoen og belastning, da sperren var litt av og på ved bremsing.

Men fikk testet ut litt i går, når gardinen gikk ned en tur, fartsperren har jeg fortsatt og den slår inn i 5.gir rundt 6-7000 virket det som.

Skrevet

Tenkte meg det var deg jeg traff på i dag. Du må legge ut noen bilder med de hjula som sto på nå. Såg grise bra ut! Hilsen han i Blå e91 med gullfargede LM-kopier..

Fått motoren til å gå ordentlig nå altså?

Skrevet

Den måler nok mest sannsynlig motstand når den er i fri/clutch inne, mens ingen motstand når bilen er i gir. Derfor fungerer det nok fint å kjøre uten :)

Skrevet

Den måler nok mest sannsynlig motstand når den er i fri/clutch inne, mens ingen motstand når bilen er i gir. Derfor fungerer det nok fint å kjøre uten :)

Den måler ikke noe motstand. Den bryteren gir et digitalt signal(0 eller 1) til ecu. Enten er den i fri eller så er den i gir.

Funker helt fint å lodde de to ledningene sammen. Da sier man at den står i gir hele tiden og da er det jo ikke noe problem.

Skrevet

Var nok ikke motstand i bryteren han snakket om, bryteren engster jeg meg ikke stort.

Det var vel muligens en tanke på hva jeg skrev tidligere om speedosignal og motstand/belastning.

Skrevet

I går var omsider dagen der, etter 3 måneders venting dukket endelig den siste "bunnplaten" til fjærbeinene opp. Fikk skiftet de i en fei og siktet inn spissingen og for en forandring i kjøreegenskaper...

Lar bildene tale litt for seg.

33uv0l9dvnyg79winc02.jpg

Dette gikk å kjøre med, helt til man skulle ratte litt ekstra for å parkere eller lignende, godt med subbing og rasping da ja, og mange rare blikk...

5teuey9kbg2yyud60hwq.jpg

31b3li46fsgdiybajgrs.jpg

Tro meg når jeg sier det var noe pussig spredning i sving med dette oppsettet.

Møtte deg vel tidligere i Knarrevik også Hawkon88, men ikke vanskelig å se bilen din nei, likte lysene på den, flott bil ellers og selvsagt.

Bilde av hjulene har jeg ikke tatt da jeg ikke synes de er så spennende akkurat, men kan hive ut noe i morgen.

Nye hjul kommer etter Tysklandsturen, de er noen hakk hvassere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...