Gå til innhold

E30"M3" S50B32-LR1, kikker litt på vanosen...

Anbefalte innlegg

• Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet
Den m3 din, pleide den og stå med banken på sartor senter?

I så fall satan får en fin bil;)

Ja. Pleide å stå der når jeg var på jobb. Takker for det, skal vel bli fornøyd en dag jeg og...

Skrevet
Er det org bmw med så mørkt da? Rart det ikke var beskyttelse på.. Tøft uansett:)

Hva er ca pris på den innmaten din da? Send med gjerne en pm

Du har PM

Helt konge at det var så mørkt/svart, men er i allefall Antrazit farge som er bestilt, men tror kanskje BMW har brukt teppe fra nyere M bil og lagt det i gamle E30pressa når de laget opp nye tepper.

a6r2qwdhxo982u1wsmg1.jpg

Når det gjelder beskyttelsen så får jeg vel bare ordne meg noen fine tøymatter og finne en løsning ved siden av gasspedalen...

Skrevet

Reagerte litt på det samme som Yngve gjorde ang. lagerbukk anleggsflaten. Og håper virkelig ikke du har brukt den raspa du hadde på bildet der..

Skal du måle etter grader/skevheter på flater med fil, bruk for guds skyld en enkelt skåret fil, som er veldig fin..

Foruten om dette er det jo veldig morsom lesing! Men skal du bygge 2000hester og 14tusen omdreininger?

Ser ikke noe poeng i all jobben, foruten om at det er tøft og ha gjort det..

Skrevet
Reagerte litt på det samme som Yngve gjorde ang. lagerbukk anleggsflaten. Og håper virkelig ikke du har brukt den raspa du hadde på bildet der..

Skal du måle etter grader/skevheter på flater med fil, bruk for guds skyld en enkelt skåret fil, som er veldig fin..

Foruten om dette er det jo veldig morsom lesing! Men skal du bygge 2000hester og 14tusen omdreininger?

Ser ikke noe poeng i all jobben, foruten om at det er tøft og ha gjort det..

Hehe sikter på nærmere topfuel effekt og vankel turtall. Problemet er som beskrevet tidligere at jeg har for mye tid, og greit å ha gjort det når man først har det fra en annen.

Når det gjelder filen er den finfin på andre siden, og var minimalt med trykk ved det ene draget. Så jeg tar det med knusende ro de 2mikronene jeg tok av der.

Ellers kan det nevnes at jeg er ferdig målt, malt, pusset og gnikket på blokken, får komme med bilder av resultater og gjøremåter senere, da jeg ikke finner discen bildene ligger på nå. Målingene er tatt i garasjen til en kamerat av meg som har et gammelt ødelagt biljardbord, hvor granittplaten var som ny(fjernet filten), perfekt calibrert og plant underlag for sånne jobber.

Så da gjenstår det bare å vente på ny innmat som for tiden er på norgesturne med posten etter endt europaturne med Fedex, før jeg får sendt blokken til maskinering.

Ellers styrer jeg litt med nytt grenrør som skal få riktige flenser, og samler deler i hus.

rzv4c77zfk6cpyk5wua7.jpg

p7gvqs2rauh7cfws6w7h.jpg

Håper litt på at ikke det blir total fiasko med grenrøret kontra originalt...

Skrevet

Sto opp i dag til skikkelig gladmelding om at delene mine var kjørt ut fra sorteringsentrelen og skulle leveres innen kl.16. Denne meldingen fikk jeg litt over 9 på morgenen, tenkte at, yess da blir det kosing med blanke fine deler og få gjort en avtale med maskinering av motoren i dag.

Men tiden gikk og klokken ble 16 den, ikke noe pakke på døren eller i butikken, eller noen melding om forsinkelser.

Ringer kundeservice og de sier de har hatt trøbbel med snø i dag og ikke fått levert alt, de ble litt paffe da jeg fortalte at jeg kan se de 6 kilometerne bort til sorteringsentralen og gjerne kunne spasere tur retur der en del ganger i løpet av en arbeidsdag.

Er skikkelig spent på om Posten har greid å finne opp hjulet til i morgen og delene faktisk kommer.

Kanskje en update i morgen da???

Skrevet

Da har det endelig begynt å dukke opp litt deler, først ut er et sett med nye råder, dette er skikkelig ekte vare rett ifra Kina, men har lest mye bra om disse og ser at det er mange seriøse aktører som har begynt å selge disse.

y0yv26y18s7hykvf2ybu.jpg

z5lk1p8vgeunwc901jnl.jpg

hzvunpvddnclq78c71iu.jpg

Men vi får nå se hvordan disse er, tatt grovmålene og det ser foreløpig bra ut.

Alle dimensjoner er likt son originalt, men har ikke satt micrometeret i de ennå så kan være forskjell da.

Alle rådene er på samme grammet, 586g, 5g mindre enn originalråde.

har ikke fått sjekket balansen i de ennå, men det kommer i løpet av helgen.

Fortsettele følger.

Skrevet

Jeg har jo et sånn S54 grenrør du kunne fått veldig billig av meg. Det ligger bare å samler støv i garasjen.

Finns det et fabrikat-navn på rådene da? Skal du ha nye stempler også?

Skrevet
Jeg har jo et sånn S54 grenrør du kunne fått veldig billig av meg. Det ligger bare å samler støv i garasjen.

Ja det er flere som har disse som samler støv, jeg fikk mitt gratis.

Jeg kjøpte rådene av en sjappe med det fantasifulle navnet Maxspeedingrods, men ser det er flere som selger de under andre navn som PPMracing, Williams, Zebo Racing Parts, Fatlander Motorsports med K1 rods. Disse bruker akkurat de samme bildene og det står ordrett beskrevet om rådene hos de forskjellige, selv om stort sett alle sier de ikke selger Kina vare.

Ligger på rundt de samme prisene og.

Har til og med en misstanke om at dette er samme greiene og ut ifra beskrivelse og bildet:

http://store.vacmotorsports.com/sp-comp ... p2204.aspx

Er rimelig likt ut ifra bildene i forrige post...

Eneste jeg angrer på når kjøpte rådene er at jeg ikke kjøpte de med egen logo, noe som kunne ordnes kostnadsfritt...

Stempler er bestilt, her havnet jeg på JE stempler med 11,5:1 i komp, de kommer nå til uken, så da mangler bare svinghjul med clutch og vigrasjonsdemper, før motor kan balanseres og maskineres.

Skrevet

Jeg kjøpte rådene av en sjappe med det fantasifulle navnet Maxspeedingrods, men ser det er flere som selger de under andre navn som PPMracing, Williams, Zebo Racing Parts, Fatlander Motorsports med K1 rods. Disse bruker akkurat de samme bildene og det star ordrett beskrevet om rådene hos de forskjellige, selv om stort sett alle sier de ikke selger Kina vare.

Har til og med en misstanke om at dette er samme greiene og ut ifra beskrivelse og bildet:

Eneste jeg angrer på når kjøpte rådene er at jeg ikke kjøpte de med egen logo, noe som kunne ordnes kostnadsfritt...

Stempler er bestilt, her havnet jeg på JE stempler med 11,5:1 i komp, de kommer nå til uken, så da mangler bare svinghjul med clutch og vigrasjonsdemper, før motor kan balanseres og maskineres.

Man kan bli meget overraska over kor mange firma som selger kina varer no, til og med PPF driver med det :P

Skrevet

Enig der, mye Kina ute å går men man skriker ikke høyt om det...

Mye av tingene som selges billig fra Kina er jo ofte laget i splitter nye fabrikker med nytt utstyr g topp materialer, men det blir så billig fordi de har lave utgifter i produksjon, materialer og utstyr, de kjøper og bruker billige men bra kopivarer selv tenker jeg...

Skrevet

Jeg kjøpte rådene av en sjappe med det fantasifulle navnet Maxspeedingrods, men ser det er flere som selger de under andre navn som PPMracing, Williams, Zebo Racing Parts, Fatlander Motorsports med K1 rods. Disse bruker akkurat de samme bildene og det star ordrett beskrevet om rådene hos de forskjellige, selv om stort sett alle sier de ikke selger Kina vare.

Man kan bli meget overraska over kor mange firma som selger kina varer no, til og med PPF driver med det :P

PPF har myyyye Kina varer ... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...