S:M:G Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Hehe, det er ikke så nøye med utreininger, du skjønner det "store bildet"..Men det er jo litt artig å beregne "base" motor teknikk, innsugs lengder osv når en først skal prøve å forbedre en sugis! Heldigvis finnes det gode beregnings program som gjør dette relativt enkelt for slike som meg som blir stort sett blir bare svimmel av formler. Hehe. tenkte jeg skulle sette meg ned en dag og regne ut optimale mål på innsug, har funnet en side som selger fete rampipes tenkte å teste ut dette. Fikk tørrsumppumpen min i dag, så når tanken dukker opp så blir det jo et lite prosjekt der.
Steven Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 her har du online program som regner ut det aller meste. både sugis og overladet. Gir deg optimale størrelser på så og si alt. Må betale for full versjon. Jeg har testa det og det fungerer gull http://horsepowercalculators.net/the-ho ... calculator
S:M:G Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Jævla drittsnø, nå er jeg lei, vil ha sol og varme.
BilBruker Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Jævla drittsnø, nå er jeg lei, vil ha sol og varme.
S:M:G Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Skrevet Mars 31, 2012 Solgt de e30m3 bakbremsene? Ja jeg har nok det... Ellers så har jeg gått og svettet de siste dagene, var ute å gasset litt og når jeg skulle parkere la jeg merke til en ny lyd "i" motoren. Var en sånn lei klakkelyd på tomgang, prøvde å feilsøke og lytte her og der, eneste jeg kunne høre var at det kom fra front av motor. Begynte selvsagt og tenke på diverse scenarioer, Vanos, råder eller stempler som ikke ville mer. Har hatt et par turer og lyden ble værre men gikk mer over i en sånn durelyd med iblandet klakking??? Dere aner ikke hvor fornøyd jeg ble når jeg oppdaget at lyden forsvant når jeg vred på rattet, så da var det bare å skifte servopumpe da.
S:M:G Skrevet April 4, 2012 Forfatter Skrevet April 4, 2012 Da var Servopumpen skiftet, sportevo ratt montert, eksos strammet til, motor trukket noe bakover og kanalskjørtene er hentet fra verksted. Litt montering, vask og litt stell så er jeg klar for en liten runde i morgen. Får vel prøve å legge ut noen stemningsbilder i kveldingen.
BilBruker Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Da var Servopumpen skiftet, sportevo ratt montert, eksos strammet til, motor trukket noe bakover og kanalskjørtene er hentet fra verksted. Litt montering, vask og litt stell så er jeg klar for en liten runde i morgen.Får vel prøve å legge ut noen stemningsbilder i kveldingen. Laaaik!
S:M:G Skrevet April 6, 2012 Forfatter Skrevet April 6, 2012 Var på en liten biltur i går, var å tittet litt hos Larsen-Racing. Er jaggu flott å få litt andres øyne til å se over prosjektet, får bare takke Mr.Larsen for at han oppdaget at motoren bare gikk på 2/3 åpning av spjeld. Så i dag har jeg fått justert pedalstoppen rett og er klar for bremsing i kveldingen. Får vel oppdatere bedre i kveld.
SSM Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Scann inn bremsepappirene da, så kan jeg sammenligne grafen med den jeg har
S:M:G Skrevet April 6, 2012 Forfatter Skrevet April 6, 2012 Hehe, film ble det lite av fra min side, var en kompis som filmet så får se om han fikser det. Resultatet ble ikke helt etter forventningene, men får nesten se ann tallene jeg fikk når rullen blir bedre oppe og går samt at jeg får linken til hjernen og en chip for An,tune. Hadde et stygt fall i effekt på 2500 3000, som muligens forplantet seg oppover i registeret. Samt at motoren noen pull dro til turtallssperren og andre stoppet det på 6-6500. Tror muligens dette kan ha noe med fartssperren og gjøre. 5. gir håper jeg er 1:1 på 6trins kassen. ellers har jeg bæsjet litt på lokket...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå