bmw-mads Posted March 31, 2011 Posted March 31, 2011 Hei jeg har kjøpt meg en IS delebil med motor og bremser som jeg tenkte jeg skulle sette i Touringen min. ettersom det er første gang jeg skal bygge om, så tenkte jeg dette var stedet og spørre om hva jeg burde skrive i søknaden! og hvor jeg finner søknads skjema. Takker og bukker for hjelp Bilde av delebil.
Ellingsen B. Posted March 31, 2011 Posted March 31, 2011 Bare å skrive vanlig brev/søknad hvor du skriver hva du bygger fra og hva bilen skal bli. List opp chassienummer på bilen og evt donorbil. Skriv opp så nøye som mulig hva du skal gjøre..
D.Toft Posted March 31, 2011 Posted March 31, 2011 hallo? du fikk jo svar på det du lurte om? trenger ikke skjema, bare skriv nøye om alle planene dine.
D.Toft Posted March 31, 2011 Posted March 31, 2011 og sannsynligvis kan du drite langt i å få dette godkjent, da dDU må dokumentere at touring karosseriet tåler påkjenningen av motoren..
Fixfax Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 ja og går ut i fra at rå chassi fra e36 325 touring har samme dele nr som 318 touring, det er vel dokumentasjon nok skulle jeg tro
D.Toft Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 ja om du får papirer på det, med stempel på fra bmw så hjelper dette.
Fixfax Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 ja om du får papirer på det, med stempel på fra bmw så hjelper dette. er jo bare og gå og spørre om pristibud på rå chassie da, vente noen dager og få pristilbud på 325 chassie om de er rasshøl
D.Toft Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 hehehehe, kan jo prøve vet det ligger nr på slikt på nett, men ifølge min biltilsyn mann, så var ike dette godt nok som dokumentasjon, måte være stemplet fra bmw.
Fixfax Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 ja om du får skriftlig tilbud fra bmw på 2 rå karroseri, da er jo det den beste kommunikasjonen du kan få
Superbeetle Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 Om ikke jeg tar helt feil så er touringen din en 1997 modell, og sedanen(OM den har org is motor) er 1995. Men jeg tviler vel igrunn på at den sedanen er en org is.. Uansett, i 1997 ble ingen biler levert med M42, da denne var byttet ut med M44. Det jeg skal fram til er at du ikke får godkjent ombyggingen med en eldre motor. (er iallefall det alle de selvutnevnte nett-guruene sier) Min mening er vel at jeg ikke hadde giddet å bygge om til M42 da denne ikke akkurat drar skinnet av pølsen den heller. Men, det positive er iallefall at siden du har touring så har du allerede skivebrems bak. Da trenger du kun ventilerte skiver fra delebilen.
Fixfax Posted April 2, 2011 Posted April 2, 2011 kan da godkjenne med eldre motor, om du kommer under avgass kravene, dem kan kreve syklus test og da blir det dyrt
Recommended Posts