Gå til innhold

Indre styreledd/tannstag

xibriz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hadd bilen på EU-kontroll med bare en 2-er feil, støtdemper bak :D

Men så har jeg fått følgende tilleggsinformasjon:

"Liten slakk venstre indre styreledd/tannstag vurdert ok pkk"

Men jeg tenkte jeg skulle fikse dette også, siden det merkes under kjøring.

Kan noen være snill å finne riktige deler til meg her så hadde det vært flott:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... il/browse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de har skrevet både indre styreledd og tannstang høres det ut som om de er usikre.

Om du ikke har mulighet til å sjekke slark selv så ville jeg ha hørt med mekanikeren som tok eu kontrollen om hva han egentlig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/325ix-M20/LHD/A/1989/april/browse/steering/steering_linkage_tie_rods/

Vil tro det er del nr4 på denne oversikten. Indre ledd og styrekulen står som en enhet her ser det ut som, hvis ikke jeg ser helt feil.

Indre endeledd er skrudd fast i tannstang, og ytre endeledd er skrudd fast i indre endeledd og i spindel. Det kan noen ganger være litt tricky å kjenne om slarken er i indre endeledd eller i tannstanga, men om man presser en finger opp i bakkant av kula (på indre endeledd) og får en annen til å rikle på hjulet, så skal man kjenne en evt. slark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ligget under bilen å sjekket, og det er slakk der indre endeledd går inn i tannstaget.

Ytre endeledd er ok.

Det er inni mansjettden der det er slakk, jeg hadde desverre ikke verktøy for hånden til å ta den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...