Gå til innhold

E39 M52B25 motor problem. (Video inside) - Rådebank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Har overhalt motor, satt sammen igjen og timet i forhold til:

Problemet var at jeg ikke hadde tilgang til de "spesial" verktøyene han bruker der. Det låseverktøyet til

kammene bl.a. Men fikk timet etter beste evne.

Etter oppstart, så låter det helt greit på tomgang, men når jeg ruser motoren opp til 1200-2000, så får jeg

den lyden som man hører i DENNE videoen:

Hva kan være feil? Er det timinga som er feil enda?

Dette er en enkelvanos M52B25 motor.

Mvh,

Kenneth

Skrevet

Ja, ved litt videre feilsøking idag, så høres det ut som det er rådebank. Lyden er VELDIG kraftig under motoren.

Det som er merkelig, er jo at den bankinga høres ikke på tomgang, og det er IKKE noe ulyd når motoren er kald. Men så fort den blir varm.. Da banker det løs! Rådebank?

Skrevet

Ut ifra hva du

Ja, ved litt videre feilsøking idag, så høres det ut som det er rådebank. Lyden er VELDIG kraftig under motoren.

Det som er merkelig, er jo at den bankinga høres ikke på tomgang, og det er IKKE noe ulyd når motoren er kald. Men så fort den blir varm.. Da banker det løs! Rådebank?

Mest sannsynlig rådebank da ja dessverre.. Når motoren blir varm utvider stål seg, og lyden blir mer fremtredende pga av slakke lager/råder. Også bankinga rundt det turtallet eg hører er typisk for rådebank. Hadde samme på min motor. Muligens du klarer å reparere med nye lager. Hva ble egentlig gjort ved overhaling?

Skrevet
Ut ifra hva du
Ja' date=' ved litt videre feilsøking idag, så høres det ut som det er rådebank. Lyden er VELDIG kraftig under motoren.

Det som er merkelig, er jo at den bankinga høres ikke på tomgang, og det er IKKE noe ulyd når motoren er kald. Men så fort den blir varm.. Da banker det løs! Rådebank?[/quote']

Mest sannsynlig rådebank da ja dessverre.. Når motoren blir varm utvider stål seg, og lyden blir mer fremtredende pga av slakke lager/råder. Også bankinga rundt det turtallet eg hører er typisk for rådebank. Hadde samme på min motor. Muligens du klarer å reparere med nye lager. Hva ble egentlig gjort ved overhaling?

Yess. Har insett at jeg må bite i det sure eplet gitt. Skifta råde- og veivlager + stempelringer i blokka. Så kan hende at det ble gjort noe feil når vi overhalte blokka :? Er så lenge sia det ble gjort, så husker ikke alt i detalj.

Veit du om jeg klarer å ta av bunnpanna uten å heise ut motoren? ORKER ikke den jobben der enda en gang til :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...