Gå til innhold

Problemer med 328`n - olje og røyk i eksos.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i vinter kjørte jeg til sverige i overgang fra mildt til veldig kaldt vær. Bilen fungerte helt fint. Når jeg kom hjem parkerte jeg som vanlig, og dagen etter når jeg skulle starte den, "harjet" den veldig. Minnet meg litt om at den bare gikk på to sylinere. I tillegg var det en syk røyk og oljesprut ut av eksosanlegget. Jeg stanset motoren og sjekket oljenivået. Det var helt tomt.

Siden det plutselig ble så kaldt, tenkte jeg det kunne være noen "dyser" eller lignende som hadde frosset tett slik at oljen rant feil i retur. Jeg varmet opp motor/ slanger med varmvann og fylte på ny olje. Bilen gikk helt fint igjen, men røyket veeeldig! Men ikke mørk/ blå røyk, men mer som damp. Jeg regnet med at eksosanlegget og katalysator var full av olje, og lot bilen stå og gå. Røyken forsvant og motoren gikk som normalt.

Etter et par måneder merker jeg av og til at den harker litt, ikke mye. Oljenivået har ikke endret seg siden jeg påfylte.

Noen som har en formening om hva dette kan være?

Skrevet

Sannsynligvis tett/delvis tett veivhusventilasjon.

Prøv å napp av veivhusventilasjons slangen som går inn på toppdekselet og se etter kremhvit gugge (olje med vann i).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...