PsXX Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Hei, jeg har en 518i, som har et sært problem jeg aldri har hatt med noen annen bil, nemlig at den plystrer når den er kald,i 40-60 km/h og varm plystrer den svaaakt i 60-70 har vurdert problemer med org tute som satt bak grillen, fjernet disse, sjekket luftslange til powerfilter, og midlertidig teipet evt små sprekker i rillene i gummien. høres ut som om det kommer som følge av vind som kommer til der det ikke skal, eller en plate/del som ikke sitter ordentlig.. Help anyone?
nimitz Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Plystrer den når motoren er kald, eller i kaldt vær? Min "plystrer" litt i kaldt vær med kald motor. Det er snakk i noen minutter til motoren har fått litt temp.
PsXX Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 den plystrer til den blir ordentlig varm i 30- 60, og bare svaaakt i 60-70 når temp er nesten på midten. må også sies at jeg har fått byttet alle reimer, slurevifte,vannpumpe og fylt kjølevæske på verksted. vurdert 1000 ganger om det er et lager på vifta til varme app, men har ingen bevis..
PsXX Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 Plystrer i kaldt som varmt vær, totalt sporadisk...
PsXX Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 fant noe lignende prob på us nettside : Guys/Gals, for those of you who have the "elusive" whistling noise coming from underneath your hood I finally found a dealership that fixed my whistle For the past year or so, I've been to 3 different dealerships and ALL have said its a normal noise. WHo are you kidding man........my car didn't make the noise when I bought it with 16k miles on it and 15k miles later the noise appeared. I even called BMW North America and they acted like they never heard of such a problem. I searched through every thread on this forum and many have suffered from the same noise. Anyway, while evacuating from the ***** of a hurricane that destroyed my city of New Orleans, a tech at a dealership in Las Vegas knew exactly the fix for the whistle. Crankcase Breather................something that I brought up to my local BMW dealership in New Orleans and they said that it checked out. Well, the Dealership in Las Vegas actually changed it out and no more friggen whistle !!!!! SImple as that...............don't know why none of the other dealerships I went to did not want to fix the problem. They all pretended like the noise was normal. Soooooooooo, to all of you experiencing the most annoying noise upon acceleration and even at constant cruising throttle, please bring this to your service advisor and tell them to change out the damn crankcase breather. Good luck to all. :thumbup: -------------------------------------------------------------------------------- http://forum.e46fanatics.com/archive/in ... 09027.html
PsXX Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 The whistle noise is comming from the throttle body. Some do it more than others. When you remove the factory airbox and add an intake (any intake) you loose the sound absorbing material in the box and thus making the whistle LOUDER. ECIS was producing a product from Original BMW Parts to help somewhat quiet the whistle bit I havn't checked with them in a while (I'm in the same boat too). The crankcase beather (p/n 11-61-7-501-566) makes more of a "honking" sound when they go bad. On earlier E36s with the M44 four cylinder engines, YES, those breather valves did whistle, I had one on my old 96 318ti.
PsXX Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 http://bmwfans.info/parts/catalog/11617501566/ hmmmmmm
PsXX Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 Fant no til 518i spesifikt : http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... cartridge/
PsXX Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 jeg har ikke den syklon tingesten på min btw...
PsXX Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 plukker da systematisk bort hver jævla plastdel på filleblokka til det blir stille trur jeg...
HansV Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Det kan være en pakning på innsuget som er dårlig. Det kan gi en fin plystrelyd.
PsXX Skrevet April 8, 2011 Forfatter Skrevet April 8, 2011 hmm, skal sjekke det. prata med en mekaniker, og han hadde vært borti em 520 med samme prob., som han smurte et ledd under bilen på, og fikset det. sjekker alt nå ass
PsXX Skrevet April 8, 2011 Forfatter Skrevet April 8, 2011 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ow_sensor/ volume air sensor kanskje?
PsXX Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Skrevet Mai 5, 2011 bytta luftmengdemåler, rør inn fra den, og smurt mellomaksel, uten hell blir gal av den satans jævla bedritne føkkings plystringa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå