KrHeLl Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Hvordan går det? Funnet feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Har ikke hatt så mye tid, men fikk skrudd utav speedometeret idag.. Vet ikke hvor jeg skal begynne, om jeg skal demontere speedometeret og sjekke? Pæren virker jo.. Tenkte å ta noe rens på kretskortet akkurat rundt der pæren skal skrus innpå.. Er dette lurt? Eller skal jeg skru utav speedometeret slik at jeg har det i "2 deler" ? Litt vanskelig å forklare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Når man først har det ute ville jeg ha sjekket det for dårlige loddepunkt eks. se under. Se også etter Irr i kontaktpunktet til pærene, hiv på litt elektrospray/kontaktrens og bruk en gammel tannbørste for å rense med. Bare vær obs på å ikke ta på noen av komponentene med fingrene, med mindre du har på deg antistatisk armlenke. Hold kretskortet i kantene. Eks(sprukket loddepunkt): Eks(Irr i pæresokkel): Eksemplene er ikke fra e36 Hiv inn et bilde hvis du er usikker. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Tusen takk Skal prøve litt imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2012 Sjekket speedometeret, var ikke irr på kontaktpunktet, byttet pæren fra høyre siden til venstre, og samme problemet er fortsatt der. Uansett, tok noen bilder idag, snødde litt inatt her i Bergen Litt spinning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 og du er sikker på at det er i speedohuset problemet ligger? min fusket litt til tider, da var det kabelen på diffen som hadde løsnet litt (nå har jeg ikke lest hva symptomene dine er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2012 Ganske sikker på at det problemet ligger i huset.. Det som skjer er at det røde lyset i speedometeret ikke lyser på venstre side, men om jeg dunker i huset et par ganger så lyser det igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Minner meg om min første bil, bare at den var lagunen grønn Herlig den M50B20 altså, av en eller annen merkelig grunn savner jeg den litt M52 ble aldri det samme!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 ah, leste bare trøbbel med speedometeret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreV Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Jordingsfeil? Iom at releet klikker og lyset kommer og går? Noen som er enig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2012 Minner meg om min første bil, bare at den var lagunen grønn Herlig den M50B20 altså, av en eller annen merkelig grunn savner jeg den litt M52 ble aldri det samme!! Takk for applaus! Liker M50B20 litt bedre jeg, og det er helt sant, blir aldri det samme som M52B20 ah, leste bare trøbbel med speedometeret Hehe jaja, takk for innspill uansett Jordingsfeil? Iom at releet klikker og lyset kommer og går? Noen som er enig? Lyset kommer ikke og går ikke.. Jeg må dunke på speedometeret for å få liv i det. Tar jeg meg en kjøretur når speedometeret funker, og parkerer fint i garasjen, og startet deretter bilen neste dag, så funker ikke lyset før jeg dunker i det igjen. Men det kan helt sikkert være jordfeil, men da skulle jo det vært problemer med flere av pærene som står i speedometeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreV Skrevet Februar 3, 2012 Share Skrevet Februar 3, 2012 Det trenger nødvendigvis ikke å være fler enn en pære som ligger å tuller for at det skal være jordingsfeil.. Check it out.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lorentzose Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Meget fin bil du har her, Jokkke! Elsker fargen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Februar 4, 2012 Share Skrevet Februar 4, 2012 Jeg tror fortsatt det er er sprukket loddepunkt et sted. Det passer til symptomet. Du har heller ikke funnet no irr i kontaktene inn på spedo? Du sier det er på venstre side, gjelder det indikasjons-lysene nede til venstre, LCD-skjermen, eller bakgrunnen til spedo/bensin måler? Her har du no lesestoff (obs. er fra en vw). EDIT: glemte å sette inn linken http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4805351-Why-our-clusters-go-bad-Microscope-photos-inside&p=64590788&viewfull=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2012 Meget fin bil du har her, Jokkke! Elsker fargen!! Takk Lorentz! Elsker fargen selv, syns fargen blir ekstra "spesiell" i vinteromgivelser Jeg tror fortsatt det er er sprukket loddepunkt et sted. Det passer til symptomet. Du har heller ikke funnet no irr i kontaktene inn på spedo?Du sier det er på venstre side, gjelder det indikasjons-lysene nede til venstre, LCD-skjermen, eller bakgrunnen til spedo/bensin måler? Her har du no lesestoff (obs. er fra en vw). Det kan hende, skal ta ut speedo engang til. Har ikke funnet noe irr på noen av kontaktene. På venstre side ja, og det gjelder bakgrunnslyset for km/t viseren. Vet ikke om jeg har sagt det før men klikkelyden er nesten helt identisk til klikkelyden på blinklyset, bare at speedoet "klikker" raskere, og helt tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå