Kenni21 Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Jeg har en 97 bmw e39 520 aut som sliter med at den får noe som minner om fjusking i motor kun når den er kald! Kjenner at det rister i hele bilen! Sviver helt fint når den blir varm eller kommer over det blå på tempen. Har byttet alle tennplugger og coiler men fortsatt samme problem. Har også sjekket for lekkasje i toppen fant ingen ting der heller. Noen som vet hva det kommer av??
killarinc Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Sliter med det samme bare når den er varm i tillegg. Skal si ifra vis jeg finne ut hva
Kenni21 Skrevet April 6, 2011 Forfatter Skrevet April 6, 2011 Hmm, starta det med risting når den kun var kald for deg også? Så gikk det over til at det var der hele tiden når den ble varm også? For ristinga er der kun når den er kald
killarinc Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Begynte egentlig uavhengig av tempen. Har du sjekka lmm?
Kennethe34 Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Tikker den mye de første par sekundene på kaldstart? isåffal er det mulig ventilløftere.
Magnus F Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Sjekk for falskluft eller sjekk lmm. har opplevd dette et par ganger en gang på 540`n og på en kamerat sin 325, da har det begge ganger kommet luft inn etter lmm. Det at den fusker og rister er fordi motoren ikke går på alle sylinderne
Kenni21 Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Tikker ikke på kaldstart nei, har ikke sjekka lmm. Tenke jeg sko låne en lmm fra en kompis med samme bil å se om det blir bedre da. Takker for alle svar. Men det er en ting til som plager meg med kaldstarten. Får en lyd som minner om en skrange lyd fra fører siden på motoren, har tenkt kansje om dette kan vær oljepumpa som begynner å synge på siste vers. Noen andre her som har opplevd dette før??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå