Gå til innhold

Valg av familiebil i +/- 250`-klassen

R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe "ny" familiebil til +/- 250 000,-. Madammen vil helst ha (gud forby!) Toyota Avensis, men jeg prøver å få henne på bedre tanker... :) Vil selvsagt helst ha BMW, men er åpen for noe annet også. Tenker da spesiellt på Audi A4 avant og VW Passat. Har sett på BMW 320dt rundt 2007-modell, og det ser ut som man kan få disse til nærmere 250`. Bilen må ha manuellt gir, M-pakke og helst diesel. Audi A4 avant med S-line ligger på ca. samme priser, mens man får en Passat som er ca. 1 år nyere for samme prisen.

Noen som har noen erfaringer med nevnte biler, og en formening om hvem som er den mest økonomiske bilen å eie? Tenker da på totaløkonomien; service, forbruk, forsikring etc.

Lønner det seg å importere lenger, og skal man da gå for alternativ beregning?

Har vurdert leasing også, men liker å eie tingene jeg bruker.. Noen som har noen erfaringer å dele med ang. leasing? Tenker da på totaløkonomien kontra å kjøpe en bruktbil.

Hvis noen har en av nevnte biler for salg, og har lyst på en gammel E46 touring i bytte, så si ifra! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver inn en brannfakkel her; Ford Mondeo (2008 og nyere). En mer velkjørende og familievennlig familiebil skal du lete lenge etter. Størst i sin klasse og kjørekomfort og -egenskaper som er langt bedre enn du tror.

Finn deg en Titanium-utgave (aller helst en Titanium X) med 2,0 TDCI. 1,8 TDCI er støyete og treig...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27629332

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27158965

Mondeoen er verdt en prøvetur i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-serien er nok ikke aktuell. Er litt motstander av SUV-biler, og syntst heller ikke X3 er så veldig pen å se på, selv om det selvsagt ikke er den viktigste egenskapen til en bil, men dog...

Ford har jeg veldig dårlige erfaringer med, så må si jeg er veldig skeptisk til det. Kvalitetsfølelsen er veldig dårlig og har på følelsen av at verdifallet er over snittet på Mondeo?

Noen som har formeninger om det lønner seg å hente en -06 til -08 E91 320d? Og hva lønner det seg å bruke? Vanlig beregning eller alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-serien er jo mindre enn Avensis, så der faller argumentet til madammen på egen urimelighet :)

Vurderte import når jeg skulle handle min 320, men det viste seg at utvalget på akkurat den bilen jeg ville ha ikke var så bra som forventet. Jeg fikk høre at dette var fordi "norgesvennlige" biler med mye utstyr ofte ikke ble lagt ut på mobile.de eller lignende, fordi mange tyske forhandlere allerede hadde en liste med interessenter og solgte bilen på en kjapp ringerunde i stedet. Hvor mye sannhet det er i dette vet jeg ikke, men endte opp med å kjøpe fra Tecnicas og var fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-serien er jo mindre enn Avensis, så der faller argumentet til madammen på egen urimelighet :)

Avensis blir vurdert pga. hun kommer fra en Toyota-familie, og det er jo selvsagt verdens beste bil og BMW er jo sååå dyrt... :roll: Hun liker generellt ikke store biler, og skulle helst ha kjørt rundt i en Polo, Fiat 500 e.l. Har foreslått en E61, men den er ALT for stor for henne.

codex; Fin bil, men mangler M-pakke/sportseter. :wink: Vil tro det kryr av 320d i Tyskland, og iom. at jeg ikke er kresen på farge, så skal det ikke være noe problem å finne en bil der. Spørsmålet er om det er noe lønnsomt, bortsett fra at utvalget er vesentlig bedre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...