Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bytte hjerne og byttet følere på kassa men bilen vil bare ikke starte. Har prøvd å dra den igang, men det var heller ikke vellykket. Noen som har noen forslag? først virket starteren men da var det ikke nok strøm på coilen, så byttet jeg følerne på kassa og da ville ikke starteren mer.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har du byttet om på hvilken føler som skal hvor på stikkene?

prøv å bytte om på stikkene til følerene :)

Skrevet

Mener å huske at en kompis måtte bytte 3 tenningsfølere (?) som er helt i front på motoren (M20B25). Du kan jo prøve det :) Skal ligge rundt et hjul eller noe :P

Skrevet

jordet motoren igjen? rett kabel på rett plass? mener å huske det var 2 store kontakter på min e30 starter, lett å ta feil.

Skrevet

jeg har ikke rørt noen ting bortsett fra de 2 følerne og hjernen og før det så slo starteren inn men etter jeg byttet så ville den ikke hører kun pumpa gå

Skrevet

sjekk signalkabel til starter

byttet girkasse eller motor ? om føleren til startsignalet er beregnet fremme på motoren så vil ikkje følerene dine fungere da det mangler en tapp på svinghjulet. mest sannsynelig ikkje dette som er problemet

edit: starteren skal gå uavhengig av følerene da desse kun gir signal til hjernen slik at coilen får strøm.

Skrevet

- lite strøm på batteri ? mål batteriet, skal vere over 12v helst. min seig rundt på 10v når eg byttet motor men det kan skade starteren.

- dårlig kontakt på batteri eller starter ?

- gåen starter ?

- tenningslås? mål med multimeter\voltmeter om det er strøm i signal ledninga når du vrir tenninga helt til høyre

- startreelet ?

prøver å tenke løsninger til deg men er ikke lett uten å se selv :P

syns det er merkelig at starteren går "sakte" rundt når du tyvkobler den.. mistenker helst dårlig kontakt på jordinger eller ledningskoblinger.

Skrevet

Supert! Jeg har jo egentligt gelebatteri fra stinger, men tok det ut da jeg ikke har lader til det enda...

Men jeg målte ca 8v på styrestrømmen til starteren skal det ikke egentlig være 12v?

Kan man måle om coilen er gåen? og hvordan gjør man det?

Skrevet
Supert! Jeg har jo egentligt gelebatteri fra stinger, men tok det ut da jeg ikke har lader til det enda...

Men jeg målte ca 8v på styrestrømmen til starteren skal det ikke egentlig være 12v?

Kan man måle om coilen er gåen? og hvordan gjør man det?

mener på styrestrømmen skal vere 12v, kan vere så enkelt som eir(grønn tæring) i kabelen så den ikkje får god nok ledeevne men prøv å lad batteriet først.

men hvorfor byttet du sensorene i det hele tatt ? viss bilen startet før.

hadde kansje hjulpet å vist hva som feilte før du byttet deler.

den ene sensoren er til turtalls måleren i dashbordet.

den andre sender ett "klar for start" signal til hjernen, som forteller hjernen hvor motoren er ( øvre dødpunkt, nedredødpunkt, tenningspunkt) om du forstår forklaringa mi her. uansett, du må ha dette signalet for å få gnist til pluggene.. slet med dette selv på en 325 motor og satt mange mange timer i tenkemodus :P

det kan vere du må innse at det kan være hjernen som streiker og. det er en mulighet angående coilproblemet, du kan sjekke coilen ved å ohm`e den men husker ikkje hva den skal ligge på i hodet

Skrevet

okay det hele startet med at bilen var litt tungstartet i begynnelse når jeg fikk den og den plutselig bare streiket sto å fylte bensin mens bilen sveiv og kjørte under 1km og stoppet bilen (bilen svive enda bare stanset den;) ) også så jeg at grøftelysene forsvant uten at jeg rørte noe og prøvde å trø på speeden men så hørtes det ut som den druknet og døde.

fikk hjelp til å dytte den i gang og kjørte 100meter før den døde igjen på samme måte(druknet)

samme greia dyttet igjen og døde.

så fikk jeg den inn på verkstedet jeg leier og får byttet starter uten at noe forandrer seg høre bensinpumpa svive og ingen lyd fra starteren BTW vi testet starteren før vi satt den inn funket fint:) fikk en kompis til å komme å hjelpe han har litt mer peiling enn meg på disse da han har hatt ett par av de før meg sjekker noen ledninger og vips så er det liv i starteren men ikke nok strøm på coilen fikk derfor beskjed av han å bytte hjerne og hvis ikke det funket skulle vi bytte de 2 følerne foran på kassa dette ble gjort men ingen forandring

og det er så langt jeg er nå håper du skjønner hva som står her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...