Ballder Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Lad batteriet og bytt dynamo. Just a shot in the dark.
Flanders320i Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 hmm.. skolle trodd du hadde funne feilen til nå.. fordelerhus og rotor ? mål coilen eller test den på en annen e30. husker ikke hvor mange ohm den skal vere. du sier den drukner? kan vere pluggene men ganske utrolig om alle skal gå sammtidig. kan hørest ut som du har en jordfeil en plass med tanke på det du sier om grøftelysene, som desverre kan vere ganske vanskelig å finne men ville ikkje tro dette hadde noe med motoren og gjer. Dyser som ikkje stenger? Noen andre inn på forumet her som kan hjelpe mannen eller komme med innspill ? begynner å gå tom for ideer her desverre. det er iallfall en elektrisk feil, det føler eg meg ganske sikker på =(
Danniboy Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 hm ja jeg var akkurat ute å testet med full ladet batteri og la en ledning rett til styringen til starteren for å se om jeg fikk liv i den men det eneste som skjer er at motoren går sakte en runde rundt vi prøvde å dra den etter 7 serien for å se om vi kunne tvangskjøre den men motoren gikk rundt men ikke noe mer døde når vi stoppet å kjøre målte forresten på nytt volten til styringen til starter men den ga bare ut 9v ca begynner å miste litt motet på den nå bruker som regel å se problemene på bilene mine men denne her er jeg helt blank på
Danniboy Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 byttet pluggene i sommer da motoren ikke gikk helt som den skulle sperret på rett over 5000 omdreininger byttet da pluggene og det forsvant. alt av lys funker så hvis det var en jording så har den blitt fikset BTW hvordan er det med hjernen? må nummeret vare likt eller holder det at det er til en 325i prefacelift?
Flanders320i Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 de skal vere samme nummeret på hjernen. men preface å facelift er forskjellige og har forskjellige kontakter. prøv gamlehjernen om du har den liggende. preface? har en kompis i misund som kansje har en 325ihjerne liggende. den har eg testet selv bare for å se om den funket og hadde ingen problemer med den. forstår ikkje helt hva annet det kan vere. når du ikkje får start når du drar den igang heller kan de ha noe me tenning, bensintilførsel eller motorstyring å gjere.. altså hjernen
Danniboy Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 hm jeg får vel prøve den gamle var jo ikke sikkert de var den som var ødelagt kunne jo være følerne på kassa
Flanders320i Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 hm jeg får vel prøve den gamle var jo ikke sikkert de var den som var ødelagt kunne jo være følerne på kassa ja prøv den men husk å koble ut batteriet før du tar inn og ut kontakta på hjerna
Danniboy Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 kom til å tenke på noe kan det være at sylinderene er fulle med bensin at det er derfor starteren sliter med å turne motoren?
johan-is Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 du får ta ut pluggene og turne den da du har ikke noe type alarmsystem på bilen?
Danniboy Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 nei ingen alarm skal jeg bare ta ut alle pluggene og sette fastnøkkel på veiva og turne?
Hauso Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 prøv å bytt ledning fra coil til fordeler.. Temmelig likt problem som jeg hadde på min, og da var det problemet. Bortsett fra det med starteren. Hjernene bør ikke ha samme nr, skal starte og gå fordet. Muligens litt annen tomgang, og turtallsperre. Prøv å dra en ledning fra + på batteriet, og til + på coilen. Da vet du at den får strøm.
Flanders320i Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 prøv å bytt ledning fra coil til fordeler.. Temmelig likt problem som jeg hadde på min, og da var det problemet. Bortsett fra det med starteren. Hjernene bør ikke ha samme nr, skal starte og gå fordet. Muligens litt annen tomgang, og turtallsperre. Prøv å dra en ledning fra + på batteriet, og til + på coilen. Da vet du at den får strøm. skal ikkje hjernene ha samme nr om det skal passe til motoren ? preface passer jo ikkje på facelift for eksempel. kan bruke 525 hjerne på en 325 sålenge motoren er lik ? når du nevner det med sylinderene så kan dysene dine stå opne hele tiden og det er derfor den drukner.
Danniboy Skrevet April 27, 2011 Forfatter Skrevet April 27, 2011 fortsatt ingen som har ett svar på om hvilken hjerne som passer?
Danniboy Skrevet Mai 21, 2011 Forfatter Skrevet Mai 21, 2011 okay nå er starteren tatt ut den funker den så ikke noe galt der prøvde å trille den igang uten starter men uten hell så tror problemet må ligge enten med bensinpumpa eller hos coilen kan jo være en form for elektrisk feil som er i forbindelse med disse 2 forslag?
Danniboy Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Skrevet Juni 1, 2011 okay nå nærmer det seg... jeg har begrenset problemet til en strømfeil i forbindelse med Coilen... det vil si at coilen ikke får strøm noen forslag hva det kommer av? hadde vært greit med svar siden jeg vil ha bilen opp til oslo på treff den 18 juni:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå