Ole92 Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Hei, hare en E30 Touring som skal få 325i motor, men bilen har kat kravet mens motoren har ikke, er det noen som helst sjangs for at jeg kan få det godkjent?
ehrnst Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 det blir vanskelig. ville heller skaffet meg en b25 facelift
Ole92 Skrevet April 4, 2011 Forfatter Skrevet April 4, 2011 Så det går ikke ant og få tak i annet ledningsnett og hjerne?
ehrnst Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 det går jo selvfølgelig, men om gutta på trafikkstasjonen henger seg oppi dette uansett er jo til stede;)
icemanM5 Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Hei, hare en E30 Touring som skal få 325i motor, men bilen har kat kravet mens motoren har ikke, er det noen som helst sjangs for at jeg kan få det godkjent? Problemet her er vel at det er årsmodellen på bilen som styrer om det foreligger krav eller ikke, og ikke på motoren... Så er bilen regga etter 88, så har den krav om kat. Enten eller en av de første mnd i 89... Mvh
Ole92 Skrevet April 4, 2011 Forfatter Skrevet April 4, 2011 Har fordelerlokket på kammen, er det facelift motor da? Så det er mulig og flytte over ledningsnett og hjerne fra en bil med kat? Må bare være helt sikker her, eller hvil ikke det fungere?
SweetBMW Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 For å få godkjent motorbytte må motoren være SAMME som årsmodellen din eller NYERE. Ferdig diskutert
Morty999 Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 For å få godkjent motorbytte må motoren være SAMME som årsmodellen din eller NYERE. Ferdig diskutert hvorfor?
SweetBMW Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Det er det BT skrev til meg i min søknad. Det sto at dette gjaldt biler med katalysator for at de skulle lettere godkjennne avgasskravene. Dersom din bil får inn en eldre motor så var det ingen garanti for at den oppfylte de nyere avgasskravene fra din bil (som da er nyere enn motorn). Men om du fremleggger lab. test på avgass, så gåre greit.
Morty999 Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 har diskutert dette masse med en jeg kjenner på bt.. og sålenge den går igjennom avgasskraava kan motoren være eldre også...
SweetBMW Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 ja det er jo det jeg sier, så lenge den gjør det. men å dokumentere det er ikke bare bare, det holder ikke med eu kontroll papirer.
Sjøbuse Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 jeg fikk også svar på søknad om motorbytte at motor måtte våre av samme årgang eller nyere enn bilen. Hvorfor vet jeg ikke, men vi bor i norge og her er det mye tette regler. Jeg fikk ikke svar fra BT her i området som jeg sendte søknaden til. men fra han som sitter på et kontor i oslo og har ansvaret for ombygging og godkjenning i norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå