hwar85 Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Har en 523iA e39 med ZF kasse som i det siste har begynt å nekte å gire fra 2-3, og fra 3-4. Nedgiring skjer helt fint, og de andre girene fungerer veldig bra. For å få den til å gire mellom de nevnte girene, så må jeg ha over 3000 rpm, og dra gearspaken ned i "S", så opp i "D" igjen, da kommer den. Eller så girer den på ca. 6300 RPM i "D". Har byttet litt av oljen i kassa (det som man får med kun å ta ned bunnpanna), og filter, men det hjalp ikke. Tenker at dette sikkert blir dyrt, så vurdere å bydde om til manuell.
///Naitsirk Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Ville startet med å prøve ny SW...synd du bor så langt unna ellers kunne jeg hjulpet deg med det.
RaymondJ Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Er en annen tråd her med en med lignende problem. Defekt(e) Abs-sensorer kan gi dine symptomer. Få tatt en diagnose før du gjør noe mer.
tmp Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Hadde samme problemet selv, men den giret slik, kun da abs-lampa lyste.. Sjekk om den lyser da den girer slik.. Virker som det kan være abs-sensoren, slik som, antydet....
hwar85 Skrevet April 8, 2011 Forfatter Skrevet April 8, 2011 Har konstant ABS lys nå. Har trukket sikringen til ABS'en, siden den slo inn på tørr asfalt, og uansett hvor fort jeg kjørte. Men problemene med gearkassen begynte før ABS'en begynte å tulle. Men det er vel vell vært å prøve å bytte givere først, og om det ikke hjelper, så kanskje an diagnose hos bavaria.
Vannslangen Skrevet April 8, 2011 Skrevet April 8, 2011 Det er jo nesten helt opplagt med de symptomene du skriver at ABS sensorene er defekte..de begynte å bli dårlige, før de ble så dårlige at abs slår inn på tørr asfalt. Den tror at du kjører i en ekstrem sving, der det ene hjulet står i ro mens det andre snurrer som bare julig. Bytt ABS'ene så er du kvitt både gearkasseproblemet og ABS lys, og kan ferdes tryggere i trafikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå