RaymondT Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 Hei. Er det noen som vet hva slags størelse det er på drivaksel mutteren på en BMW e39 1998 model? Trenger man spesial verktøy? Takker for alle svar .
Kennethe34 Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 12kant 36mm om jeg ikke husker _HELT_ feil Muttertrekker er kjekt å ha!
RaymondT Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 Har kun 6 kant... Må vel kjøpe i morra. Men takk for kjapp respons
Bimmerfører Skrevet April 5, 2011 Skrevet April 5, 2011 12kant 36mm. Kjøpte min på tools. Kjøpte langpipe for 1/2" for da kunne jeg både bruke muttertrekker og kraftig latmannsarm (hvis muttertrekkeren ikke klarte jobben) uten å være redd for å slå borti skjermen. Betalte vel under 200,- for pipa
RaymondT Skrevet April 5, 2011 Forfatter Skrevet April 5, 2011 Takker så mye:). Drar bortover i morgen tidlig.
Bimmerfører Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Ett lite tips når du skal løsne denne mutteren: Bank ut "sperrefunksjonen" og løsne mutteren før du jekker opp bilen, da denne mutteren kan sitte skikkelig godt. Byttet selv hjul-lager bak og på høyre side satt denne så godt at jeg ikke klarte å løsne den med muttertrekker, så jeg brukte latmannsarm (stålrør med lengde på 2meter), og da dro jeg nesten bilen av bukker og jekk, før jeg fant ut at det var best å sette på hjulet (uten senterkoppen) igjen og la bilen stå på bakken, mens jeg løsnet mutteren ett par tre runder. Bruk også rikelig med rustløser. Ny mutter er også ett must når du skal sette det på plass igjen, og skal du bytte hjullager bør/må du også sette på nye skruer (de fire på baksiden av lageret)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå