Gå til innhold

Compact s50 prosjekt

davrin
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om mitt prosjekt. Ideen var å lage en grei morrobil til en relativt billig penge. Skal brukes hovedsaklig på banen.

clda8x5wkc2pihce2vqw.jpg

d572p1138rvnmkwtis6r.jpg

Bilen er originalt en 318ti 95mod. Ganske bra rustmessig, men er ikke noe glansbilde. Men driter i det da den kun skal misbrukes på banen.

Var å hentet S50 3,0 motor sist helg av en hyggelig fyr i Skien. Fikk prøvekjøre motor i bil helga før så da var det jo greit.

Har begynt så smått med KW coilovers, justerbare camberplater og 3.64 diff med brems.

Har selvfølgelig endel planer med vogna. Skal med tida få tak i halvbur, z3m bakstilling, og lakkere opp understellet, men må jo ha noe å henge fingra i neste sesong og. Her er det jeg foreløpig har kjøpt inn:

- s50 3 liter

- 2stk sparco bøttestoler

- 328 skiver med Ferodo klosser framme, originalt bak men med zimmermann skiver

Venter på 4 punkt selene, sparco ratt, og litt diverse deler til s50´n som er greit å bytte når jeg først har den ute.

qxl135s9i9n4onuvz77a.jpg

b8bm57kx6s20dqbwmycb.jpg

rrannljkgbwjyfqz3uuk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morsomt. :applause:

Men ikke kast bort masse kr på z3m bakstilling, når du kan bytte til stor diffen på den du her ( om ikke den er stor der da)

Med org S50, knekker du ikke bak der. :D

Har montert stor type diff (188). Er hovedsaklig for bremsene sin skyld jeg er hypp på z3 m bakstillinga, er ikke så fett med liten massiv skive bak, hehe. Går an å bytte til m3 e30 nav og da, får jo litt grommere bremser der. Men får se, funker som det er foreløpig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...