davrin Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Tenkte å lage en tråd om mitt prosjekt. Ideen var å lage en grei morrobil til en relativt billig penge. Skal brukes hovedsaklig på banen. Bilen er originalt en 318ti 95mod. Ganske bra rustmessig, men er ikke noe glansbilde. Men driter i det da den kun skal misbrukes på banen. Var å hentet S50 3,0 motor sist helg av en hyggelig fyr i Skien. Fikk prøvekjøre motor i bil helga før så da var det jo greit. Har begynt så smått med KW coilovers, justerbare camberplater og 3.64 diff med brems. Har selvfølgelig endel planer med vogna. Skal med tida få tak i halvbur, z3m bakstilling, og lakkere opp understellet, men må jo ha noe å henge fingra i neste sesong og. Her er det jeg foreløpig har kjøpt inn: - s50 3 liter - 2stk sparco bøttestoler - 328 skiver med Ferodo klosser framme, originalt bak men med zimmermann skiver Venter på 4 punkt selene, sparco ratt, og litt diverse deler til s50´n som er greit å bytte når jeg først har den ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 detta blir morro david. jeg hakke bil i år, så denna skal jeg sitta på med hehe. lage show på våler til høsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davrin Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 Stusselig motor ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davrin Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 detta blir morro david. jeg hakke bil i år, så denna skal jeg sitta på med hehe. lage show på våler til høsten Skal selvsagt få sitte på, men så mye show trur jeg det ikke blir, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 hehe joda det kommer fort, når du i prinsippet kjører en e30, med s50 i hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davrin Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 Nei bilen tror jeg ikke det står på, er nok helst ratte-skillsa mine;) får prøve å holde meg ute av sandfella neste treff, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Morsomt. Men ikke kast bort masse kr på z3m bakstilling, når du kan bytte til stor diffen på den du her ( om ikke den er stor der da) Med org S50, knekker du ikke bak der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Ser ut som gamle motoren min får en ny fin arbeidsplass her:) Blir bra det her David.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 Power Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Dette blir bra David,godt å få ut den der 4sylindra moped maskina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Touring Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Se der ja David, grompact'en jo Blir rått med S50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Oioi, snadder! Gøy med compact prosjekt, men du kommer til å slå meg.. skal til med 2,8L når compacten kommer på veien igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davrin Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Morsomt. Men ikke kast bort masse kr på z3m bakstilling, når du kan bytte til stor diffen på den du her ( om ikke den er stor der da) Med org S50, knekker du ikke bak der. Har montert stor type diff (188). Er hovedsaklig for bremsene sin skyld jeg er hypp på z3 m bakstillinga, er ikke så fett med liten massiv skive bak, hehe. Går an å bytte til m3 e30 nav og da, får jo litt grommere bremser der. Men får se, funker som det er foreløpig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
davrin Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Takk for fine ord gutta. in2you: 2,8 l i en compact er sikkert drit artig det. Nå er jo ikke compacten så tung heller! Og alt er bedre enn riskokern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Selge felgene?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå