bmw328ci Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 Da er "rå-motoren" enderlig komplett timet og turna. Måtte vri huet noen ganger for å finne ut av hvordan en skulle få timet kammene rett, men fikk det til tilslutt Ble 1.5mm løft på eksos og 1.3mm løft på innsug. Noen bilder
AronG Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Liker løsninga på brekket, er spent på om det funker bra..?
bmw328ci Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Liker løsninga på brekket, er spent på om det funker bra..? brekket funker topp det. Ikke problem å låse hjula Klart att det er jo ikke like tilgjengelig som å ha en stående kjepp ved siden av girspaken. Men ville ha det slik at det ser orginalt ut. Slik at en forhåpentligvis ikke får problemer ved evt.kontroll. Det råeste var å hatt en knapp på girspaken som aktiverte håndbrekket med trykkluft eller hydraulikk da hadde man hatt full kontroll på girvalg samtidig som en fikk låst bakhjula
bmw328ci Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Tøft prosjekt. *følge med* Takk for det! stay tuned
AronG Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Liker løsninga på brekket, er spent på om det funker bra..? brekket funker topp det. Ikke problem å låse hjula Klart att det er jo ikke like tilgjengelig som å ha en stående kjepp ved siden av girspaken. Men ville ha det slik at det ser orginalt ut. Slik at en forhåpentligvis ikke får problemer ved evt.kontroll. Det råeste var å hatt en knapp på girspaken som aktiverte håndbrekket med trykkluft eller hydraulikk da hadde man hatt full kontroll på girvalg samtidig som en fikk låst bakhjula Konge, kommer sikkert til å stjele ide'en med brekket ein dag
bmw328ci Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 Nå har det vært dårlig med oppdateringer her selv om det har skjedd mye! Har rett og slett ikke funnet tid til å skrive her. MEN nå er hvertfall turbomotoren i, startet og bilen er prøvekjørt! Håper på bremsing om to uker! slenger ut noen bilder jeg hadde på tlf her. Bedre enn ingenting!
espen540 Skrevet Juli 21, 2012 Skrevet Juli 21, 2012 Hei spennende prosjekt. bruker du original vannpumpe med plasthus? jeg er ute etter ei pumpe med metallhus skjønner du, men finner det ikke noe sted de med plasthus har lett for å ryke hører jeg. særig på turbomotorer.
Kristian H. Foss Skrevet Juli 21, 2012 Skrevet Juli 21, 2012 Ny Orginal M50 pumpe har stålskovler. De gikk vel fra plast og over på stål mens M50 var i masseproduksjon tror jeg. Mvh Kristian.
Anders92 Skrevet Juli 21, 2012 Skrevet Juli 21, 2012 UUC motorwerks pumpene er med stålskovel. http://www.uucmotorwerks.com/EMP_WP/
espen540 Skrevet Juli 21, 2012 Skrevet Juli 21, 2012 åja det visste jeg ikke. Like greit egentlig med stålskovler så er det ikke det som ryker først hvertfall.
bmw328ci Skrevet September 1, 2012 Forfatter Skrevet September 1, 2012 Sorry for dårlig med innlegg her. Var og fikk bremsa bilen her og er fornøyd med effekt og momentet motoren gav. Hadde litt problemer med oljelekasje og litt kjøleproblem så vi gav oss på 1.2bar, 452 whp og 588NM på hjula. Det vil si at ved å regne ett effektap på 12% så er det over 500 i motoren så effektmålet om 500hk i motor ble nådd selv om det er mer å hente her! Hjulkjørte bilen 360km frem og 360 km hjem igjen. Derfor fant jeg ut at det var best og slutte mens leken enda var god ! Film fra bremsing. er vell ikke endelige pullet, men en av de siste.
Anders92 Skrevet September 2, 2012 Skrevet September 2, 2012 Aiai! Mye som gjenstår før bilen er ferdig nå eller? Holder du bare til i øvre Telemark nå, eller blir du å se i Grenland med tiden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå