Morty999 Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 du får legge mellom ei plate så blir sperra litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 du får legge mellom ei plate så blir sperra litt bedre Hehe. Ja får se. Får nye ramper(?) med mindre vinkler som skal gi 40% sperr hos koed. Får se om jeg går for de. Skal hvertfall investere i nye lameller. Men siden to av øra på lokket er knekt så gidder jeg ikke legge så mye penger i denne diffen dersom den ikke skulle holde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 hvilken ører er det som er knekt egentlig? er ikke noe galt på bildene men.. EDIT: så litt bedre nå. hehe tror ikek det skal være noe problemer men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Ser du skriver at innsugskammen er drei for å passe på eksossiden, hva dreide du av? Har ikke sitt så nøye på saken ser du.... Har planer om akkurat det samme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 Ser du skriver at innsugskammen er drei for å passe på eksossiden, hva dreide du av? Har ikke sitt så nøye på saken ser du.... Har planer om akkurat det samme selv. En dreier av anleggsflaten mot registerdrevet. Eksos kammen er litt kortere enn innsugskammen pga den skal ha tykkelsen av to drev på seg, mens innsugskamen skal ha kun ett drev på seg. Når du setter en innsugskam på eksossiden må en dreie av den slik at den blir like "lang" som en eksos kam. Om en ikke gjør dette vil kjedene stå skjevt. Mener det var 3mm som ble dreid av. Forsto du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are. Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Gromme planer "subscribed" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2011 Prøvd å stempel, råder og veiv i dag. Syns det ble litt liten klaring mellom topp og stempel kun 0,8mm ca, noen som har erfaring om dette er normal klaring? Reagerte og på at krysspinnen satt utrolig tigth i råden! kunne omtrent ikke vri den rundt med håndmakt, kan ikke stemme at det skal være så trangt? Bilder: Forbanna at de ikke lager "runde" pakkinger til m50. Her heeelt i grenseland med at pianotråden trykker på pakningen noen steder, men håper det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Kinarådene må alltid hones opp til riktig klaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2011 Kinarådene må alltid hones opp til riktig klaring. Okay, misstenkte at det måtte gjøres.. Takk! Vet du om en kan gjøre det selv med honebørste eller må en sette det bort på verksted? Hvordan måle klaringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mai 9, 2011 Share Skrevet Mai 9, 2011 Kinarådene må alltid hones opp til riktig klaring. Okay, misstenkte at det måtte gjøres.. Takk! Vet du om en kan gjøre det selv med honebørste eller må en sette det bort på verksted? Hvordan måle klaringen? Du kan sikkert gjøre det selv om du har peiling. Klaringen måles ved å måle ytre diamtere på kryssbolten og indre diameter i råden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Gjort litt igjen i dag. Tilpassa pianotråd og gappa stempel ringer. Ble en romm 0,4mm på første ring, 0,5mm på andre og 0,4mm på oljeringene. Har bestilt meg stålomspunnet clutch slange. Prøve å få orden på den "dvaske" clutch pedalen. Har også handla meg E46 330 frambremser av en svenske som er på vei med post. Prøve denne løsningen før jeg eventuelt går for big brakes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet November 11, 2011 Forfatter Share Skrevet November 11, 2011 Har skjedd litt siden sist oppdatering her. pella ned hele 320 drivverket, slipt inn ventiler og byttet ventil tetninger, satt sammen m3 diffen med nye lameller og div anna grums som jeg sikkert har glemt. Dårlig med arbeidsbilder. Prøve å huske kameraet i morgen.. Men har da noen bilder av diverse innkjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Fint prosjekt! Skal følge med her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Skjer litt hver helg nå. Har snart montert bakstillingen igjen med ferske foringer. Fått sammen m3diffen med nye lameller. Begynt å legge opp alu-bensinrør og besinsystem m.m. Også har jeg fått sammen råder, stempel og veiv på motoren. Målt klaringer med måletråd, og der alle mål var innenfor spec heldigvis. Har også hyret Jaas gutta til å lage et skikkelig alu-innsug til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328ci Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Fikk noen bilder av innsugsbyggingen. Ser bra ut, de trodde de skulle bli ferdig med det nå i helga. blir stas å få i hus Bilder er av mms kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå