Gå til innhold

André sitt E36 M50-B28 TURBO prosjekt 452whp/588Nm

bmw328ci
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du får legge mellom ei plate så blir sperra litt bedre ;)

Hehe. Ja får se. Får nye ramper(?) med mindre vinkler som skal gi 40% sperr hos koed. Får se om jeg går for de. Skal hvertfall investere i nye lameller.

Men siden to av øra på lokket er knekt så gidder jeg ikke legge så mye penger i denne diffen dersom den ikke skulle holde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at innsugskammen er drei for å passe på eksossiden, hva dreide du av? Har ikke sitt så nøye på saken ser du.... Har planer om akkurat det samme selv.

En dreier av anleggsflaten mot registerdrevet. Eksos kammen er litt kortere enn innsugskammen pga den skal ha tykkelsen av to drev på seg, mens innsugskamen skal ha kun ett drev på seg. Når du setter en innsugskam på eksossiden må en dreie av den slik at den blir like "lang" som en eksos kam.

Om en ikke gjør dette vil kjedene stå skjevt. Mener det var 3mm som ble dreid av.

Forsto du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Prøvd å stempel, råder og veiv i dag. Syns det ble litt liten klaring mellom topp og stempel kun 0,8mm ca, noen som har erfaring om dette er normal klaring?

Reagerte og på at krysspinnen satt utrolig tigth i råden! kunne omtrent ikke vri den rundt med håndmakt, kan ikke stemme at det skal være så trangt?

Bilder:

qjdwcn6yivqorz0xzor9.jpg

Forbanna at de ikke lager "runde" pakkinger til m50. Her heeelt i grenseland med at pianotråden trykker på pakningen noen steder, men håper det går [-o<

pqpb17cm5mf6vypkjz5j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinarådene må alltid hones opp til riktig klaring.

Okay, misstenkte at det måtte gjøres.. Takk!

Vet du om en kan gjøre det selv med honebørste eller må en sette det bort på verksted? Hvordan måle klaringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinarådene må alltid hones opp til riktig klaring.

Okay, misstenkte at det måtte gjøres.. Takk!

Vet du om en kan gjøre det selv med honebørste eller må en sette det bort på verksted? Hvordan måle klaringen?

Du kan sikkert gjøre det selv om du har peiling.

Klaringen måles ved å måle ytre diamtere på kryssbolten og indre diameter i råden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt igjen i dag. Tilpassa pianotråd og gappa stempel ringer. Ble en romm 0,4mm på første ring, 0,5mm på andre og 0,4mm på oljeringene.

Har bestilt meg stålomspunnet clutch slange. Prøve å få orden på den "dvaske" clutch pedalen.

Har også handla meg E46 330 frambremser av en svenske som er på vei med post. Prøve denne løsningen før jeg eventuelt går for big brakes.

c7w8z3gqttpmj5d0ncfl.jpg

sjcvrujl7jvhqoihge2w.jpg

yx9o3qrpvq3rmr8d2gye.jpg

1hc6yzvogjorvtmf5533.jpg

8k36zwr2vf6yjtdoqi79.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Har skjedd litt siden sist oppdatering her. pella ned hele 320 drivverket, slipt inn ventiler og byttet ventil tetninger, satt sammen m3 diffen med nye lameller og div anna grums som jeg sikkert har glemt.

Dårlig med arbeidsbilder. Prøve å huske kameraet i morgen.. Men har da noen bilder av diverse innkjøp 8)

im6qbzxv3ffy8b7tipqp.jpg

2y2h2h9ktothbaoesl3u.jpg

36b91euq16ra1py2bhkf.jpg

ysmeootsvi0vf6exw99e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Skjer litt hver helg nå. Har snart montert bakstillingen igjen med ferske foringer. Fått sammen m3diffen med nye lameller. Begynt å legge opp alu-bensinrør og besinsystem m.m.

Også har jeg fått sammen råder, stempel og veiv på motoren. Målt klaringer med måletråd, og der alle mål var innenfor spec heldigvis.

Har også hyret Jaas gutta til å lage et skikkelig alu-innsug til meg 8)

8wuf3npceajr2azhtm1g.jpg

834qew7li1xbw1ny7xoj.jpg

zgy3wzrn142ehrkuusqr.jpg

7kzacnhwmgp6znd2poxs.jpg

9zf3sijzkdrsurpa9xqv.jpg

sr7uort6uv1rh3uffu7m.jpg

8yghp6lafd05adm7mkpw.jpg

h6o0aedbkqt8u5tpff8f.jpg

7stcqfrrvfnne8onbf20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...