E21iDrift Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Hei! tenkte og legge ut en liten tråd om langtidsprosjektet mitt, som er en 1981 E21 318i som skal bygges om til 328i med M30 motor og muligens hårføner en gang i fremtiden. Bilen står nå som rullende karosseri, og venter på og bli rustsveiset. den var egentlig på vei til høggern, så jeg reddet den fra og bli spiker. Jeg kjøpte en E28 528i til donor for motor, drivverk og bremser. Deler som skal inn: -M30B28 -Getrag 265 kasse -Lille diffen, usikker på om det er med sperre. -Bremsene fra 528`en -Ledningsnettet fra 528`en -Dash, speedo osv fra E28 -Plexi ruter -Setrab oljekjøler -Alu radiator Legger inn et par bilder av delene og bilen (jaja, vet den ikke ser ut..) siste bildet er fattern`s 81`318i, inspirasjon til min. Kommentarer er alltid hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThorU Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Spennende prosjekt. Kom med masse bilder! Skal du ha driftebil uten diffbrems? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E21iDrift Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 selvfølgelig skal jeg ha diffbrems, ville bare finne ut om den jeg har er sperra før jeg begynner og åpne og fikle med den.. Hvis ikke skal den sveises Mer bilder, Bla av en av E21`ene til fattern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Du har litt å henge fingra i der ja Spennede prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Spennende prosjekt. Understell du skal ha da? Tror du det holder med originale 528 bremser? Foringer og slikt da? Gleder meg til å se hvordan dette blir Ser forøvrig ut som du ikke blir helt ferdig til sesongen begynner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E21iDrift Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Understell blir for det meste 323 og forhåpentligvis spindler osv fra E28 om det passer slik at jeg kan kjøre 5 bolt. Dempere blir trolig spesialtilpassede justerbare fra E30 eller E36... Satser på og bli ferdig til jeg får billappen iallefall. da slipper jeg og være avhengig av foreldre til og kjøre drabilen. Så da har jeg 2 år på meg og bli ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsern6 Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Tøft med e21 driftebil. Er vel ikke så mange som har det. MEN, er skeptisk til motoren. Er jo ikke en veldig sprek motor, og den er stor, iallefall i en e21. Vil føre til mer understyring, og det vil man ikke ha i drifting? 318is motor med turbo hadde vært bra i denne:) Eller m50b25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E21iDrift Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 jeg vurderte faktisk IS motoren, men jeg hadde ikke klart meg uten sekserlyden. M50 motorene er så og si like tunge som M30, og med M30 slipper jeg all slags forbanna elektronikk. Etter hva jeg har hørt så skal jeg fint klare og få vekta på M30`en ned til samme vekt som orginal M20B25 har. Ved og flytte batteri, radiator osv baki. er ikke en veldig sprek motor nei, men det ordnes fort med snurre det vet du Det er vell tilfeldigvis ingen som har tegninger/mål på motorfester for og få M30 i E21 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 M30 fester til E21 får du billig fra Belgia.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E21iDrift Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 du har vell tilfeldigvis ikke en link ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå