Gå til innhold

"Getriebeproblem" 540ia -95mod

RuneBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Ok mitt første innlegg her på bimmers skulle dessverre bli et må-løse-problem.

Det har seg slik at kassen har kommet på å gå i nødmodus (getriebe-programm) der den selvfølgelig er låst i 3.gir. Har letet flere plasser på nett, også her, men skjønner at det er utallige løsninger/feil på at dette skjer.

Har fulgt nesten alle de letteste rådene som f.eks; koble ifra batteri(reset), lade batteri(ikke noe i veien med batt(12,6V)/lading(14,1V)), gått over kontakter inne/utenpå kassa/motor,osv osv......

Det som skjer er at lampen for girvalg i dashbord slokner når jeg setter på tenninga (altså rett FØR start av motor) og "getriebprogramm" kommer frem i displayet. Girkassen var helt iorden før den begynte å rote så det har antageligvis ingenting med funksjon å gjøre siden nødmodus kobler seg inn FØR oppstart.

Det rare er at etter opplading av batteri og frakobling av poler, virket kassen som før i ca 5 gledelige :lol: minutt før "nøden" meldte seg igjen.......

Mitt spm er: Har noen vært borti noe lignende eller kan gi meg noen tips om hva som er feil?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker det som den slurer noe på girene før feilen kommer?

Har du hat opp denne "føleren" ved girvelgeren som sier hvilken posisjon girspaken er i? Vert borti at tappene på disse armene inni der er slitt bort og banene ser nesten brent ut.

Min 525iX løste det seg med nytt automat filter og ny olje. Oljen nivå var nok problemet hos meg da ikke oljen var misfarget.

Men kan være feilen, kanskje ingen vits å ta sorgene på forskud og tru kassen er gåen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe nei uti Bud skal jeg aldri!!:-)

De mente kassa var ødelagt bare etter en telefon om råd på hva jeg skulle gjøre......MAKAN til folk!!!!

Har nå tatt diagnose og girkassen er helt fin, men grunnen til feilmelding var at lmm måtte byttes og muligens ABS/ASC-enheten. Mer enn det var det ikke:-)

Så takk for god service på Bavaria Molde(tilbydde meg gratis leiebil t.o.m og ga meg en skikkelig forklaring på diagnoseutskriften!)

Fy-fy til GS bildeler......:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk som har fått denne "Getriebeproblem" ved LMM problemer tidligere og. Merkelig at de ønsker å kjøre kassen i nødmodus bare fordi LMM ikke fungerer skikkelig. :-k

Nå som du har meldt deg inn tar du deg vel tiden til å lage en liten tråd om bilen din? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...