T-man Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Vaska min kjære E87 06 mod i vaskehall, derpå sluknet høyre xenonlampe, oppdaget til min store forfjamselse at deksel på baksiden av lykta var åpent. Nå er det sikkert litt for mye vann inni lykta for hovedlyset funker bare en sjelden gang...og i så fall kun for en kort periode. Jeg har byttet xenonpære for sikkerhets skyld (D1S pærer med ballast på pæra), men det løste ikke problemet. Når lampa tenner gjør den det en stund etter venstre lampe og "blafrer" og summer når den slukner... Jeg er redd styreenhet til xenon ligger under vann eller er fuktskadet...noen som har erfaring? Noen som vet om styreenhet til xenon ligger inne i selve lyktehuset? Og noen som vet hvor mye jobb det er å demontere høyre frontlykt/bytte styreenhet? Klarer merkeverksted å diagnosere om det er styreenheten som er problemet? Med håp om en lysende fremtid, takk for gode råd
nimitz Skrevet April 6, 2011 Skrevet April 6, 2011 Fukt i hovedlykter er vel et velkjent problem for oss BMW eiere. Sliter selv med det samme på min E39. Pleier med jamme mellomrom og plukke ut en pære for deretter og varme lykte med en varmluft pistol slik at jeg får tørka opp skikkelig. Holder noen uker, og så er det på igjen. Men vær forsiktig så du ikke smelter lyktglasset. Er vel plast.
T-man Skrevet April 7, 2011 Forfatter Skrevet April 7, 2011 Jepps, men redd det er mer enn litt dugg som er problemet gitt . Ingen som har vært borti demontering av xenonlykt på E87?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå