Skuten Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Dette gjelder en e36 m42 b18 med e30 topp. Etter sprekk i topp så anskaffet jeg et brukt. Toppen ble sveist og planet, de hadde ikke tatt mye sa de, så ingen tykkere pakning skulle være nøvendig. Har så montert med org pakning, bolter. Når jeg starter, begynner den på 2000rpm, så faller sakte nedover til den dør. Nermest 0 gass respons under 2000rpm men helt vilt respons over. Etter en komp test viste det 14bar, kald motor. Ser at spec skal vere 10/11 bar. Vil dette bli ordnet med 2,04mm pakingen? Eller må det mls, dekompresjon plate til verks? Pluggene er kull svart etter noen sec. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Synes kompresjon på 14 høres jævla bra ut, ganske enkelt. Det er ikke for høyt. Du forveklser kanskje trykk målt i bar med forholdstallet for volum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skuten Skrevet April 7, 2011 Forfatter Share Skrevet April 7, 2011 Kan hende. Kompresjons forhold kan man vell ikke trykk teste? men noe man må regne ut? Ser heller ikke så høye tall verken i service manualen eller haynesen. Skal være 10.0:1 i kompresjonforhold og 10/11 bar i kompresjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Haynes er vel like troverdig som et utbladd Se&Hør. hva slags servicemanual har du? Sist jeg så papirer fra en kompresjonsmåling lå alle sylindrene fra 13,5 til 13,8 bar. Forholdet kan måles eller regnes ut men ikke med en trykkmåler. Jeg mener at høyt trykk tyder på at ringene er tette og alt er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skuten Skrevet April 9, 2011 Forfatter Share Skrevet April 9, 2011 Hehe, det kan godt stemme. Har den bentley manualen. Men vist toppen er for nermt vil jo vell tenningen bli feil? Svarte plugger. Så har feil søket det meste som har med tenningen. Alle 4 coiler fra 0,6 til 0,8ohm (nye) Den cam sensoren er 1238ohm står ikke noe spec om. Mens veiv sensor er 520ohm, som vist skal være 1280 ohm + -10% Defekt? Begge to sensorene har en rift i enden av kabelen så man kan se inn på nettingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet April 9, 2011 Share Skrevet April 9, 2011 ved tett cat får du forhøyet komp-trykk, og kan få slike symptomer som du beskriver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Hehe, det kan godt stemme. Har den bentley manualen. Men vist toppen er for nermt vil jo vell tenningen bli feil? Svarte plugger. Så har feil søket det meste som har med tenningen. Alle 4 coiler fra 0,6 til 0,8ohm (nye) Den cam sensoren er 1238ohm står ikke noe spec om. Mens veiv sensor er 520ohm, som vist skal være 1280 ohm + -10% Defekt? Begge to sensorene har en rift i enden av kabelen så man kan se inn på nettingen. Skal både veiv og cam sensor være 1280 ohm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå