username Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 skjønner ikke hvorfor dere diskuterer det hehe Fordi det er interessant å vite grunnen til at noen vil ha lydbilet BAK seg, og ikke det som er naturlig, nemlig FORAN seg Musikk er mikset i 2.0, og uansett hvor mange høyttalere du har rundt deg, så får du ikke noe 5.1 opplevelse som i kino jeg lurer på hva dere syntes om det sånn det er NÅ, kommer til å legge en god del penger i frontsettet senere, men gi meg litt respons på det jeg har kjøpt til nå Etter å ha tatt en liten titt på listen din, så ser jeg at det er en del gromsaker 15" portet med stor nok forsterker, kommer til å blåse bilen åt helv... hehe Kondensatoren hadde jeg nok droppet..da er det bedre å legge penger i kabler/batteri. Tviler på at de fleste faktisk trenger kondensator. Riktig kabelkit har du valgt også, 50mm2 Bare husk å monter basskasse slik at den sitter godt fast! En basskasse får enorm kraft fremover i bilen ved bråstopp i 50km/t+!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet April 11, 2011 Forfatter Share Skrevet April 11, 2011 Er vel egentlig opp til vær og en, vil du høre på lyden bakfra så må du bare få gjøre det men kondensatoren kan du egentlig bare droppe, kjøp deg et skikkelig batteri i stedet du. hehe, ja er mest på sånn dubstep/hiphop/electro house... varene er allerede bestillt og er ikke mye jeg får gjort med det. men er det ingen som har et konkret svar på om dette er bra eller ikke? ( Glem høytalerene i døren, som jeg sa.. det kommer ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet April 11, 2011 Forfatter Share Skrevet April 11, 2011 skjønner ikke hvorfor dere diskuterer det hehe Fordi det er interessant å vite grunnen til at noen vil ha lydbilet BAK seg, og ikke det som er naturlig, nemlig FORAN seg Musikk er mikset i 2.0, og uansett hvor mange høyttalere du har rundt deg, så får du ikke noe 5.1 opplevelse som i kino jeg lurer på hva dere syntes om det sånn det er NÅ, kommer til å legge en god del penger i frontsettet senere, men gi meg litt respons på det jeg har kjøpt til nå Etter å ha tatt en liten titt på listen din, så ser jeg at det er en del gromsaker 15" portet med stor nok forsterker, kommer til å blåse bilen åt helv... hehe Kondensatoren hadde jeg nok droppet..da er det bedre å legge penger i kabler/batteri. Tviler på at de fleste faktisk trenger kondensator. Riktig kabelkit har du valgt også, 50mm2 Bare husk å monter basskasse slik at den sitter godt fast! En basskasse får enorm kraft fremover i bilen ved bråstopp i 50km/t+!! det er sånn jeg vill høre! folk må gjerne komme med forslag til front-sett eller andre ting som kan spille inn og takk for tipset! den skal festes GODT hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 En annen sak, det er nå ikke lett å si noe om produkter man ikke har hørt på, da tenker jeg på kombinasjonen her, dette kan låte greit i en bil men skit i annen.at en eller annen har hørt enten på subben,ampen, eller høytalerne er ikke det samme som å høre det i din bil. kvaliteten er en ting, lyttegleden er noe annet, den for du svar på i din bil. monteringen har også nesten alt å si. så derfor har ikke jeg sagt så mye iværtfall. Men pokker, jeg gjorde det nå hehe Ang frontsett, kjører du 3 veis, så kan du jo teste disse, http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=5380 ikke hørt dem selv, men det skrytes opp i skyene. kommer til å teste dem selv en dag, bare for å få hørt dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Ang frontsett, kjører du 3 veis, så kan du jo teste disse,http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=5380 ikke hørt dem selv, men det skrytes opp i skyene. kommer til å teste dem selv en dag, bare for å få hørt dem Har selv hørt det settet der noen ganger nå, og det KAN låte bra ved riktig montering. Midbassen trenger hvertfall 10L eller noe i skikkelig kasse for å trykke bra. Fulltone bør sitte på dashen eller hvertfall i bra høyde, eller så mister den liksom litt poenget. Dette settet må deles aktivt på spiller, da det ikke følger med delefilter. Men det er bra lyd i forhold til prisen hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 skjønner ikke hvorfor dere diskuterer det hehe Fordi det er interessant å vite grunnen til at noen vil ha lydbilet BAK seg, og ikke det som er naturlig, nemlig FORAN seg Musikk er mikset i 2.0, og uansett hvor mange høyttalere du har rundt deg, så får du ikke noe 5.1 opplevelse som i kino ! Hmm, jeg syns det også er digg med litt lyd bak. Behagelig å ha bakgrunnsmusikk/radio osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 skjønner ikke hvorfor dere diskuterer det hehe Fordi det er interessant å vite grunnen til at noen vil ha lydbilet BAK seg, og ikke det som er naturlig, nemlig FORAN seg Musikk er mikset i 2.0, og uansett hvor mange høyttalere du har rundt deg, så får du ikke noe 5.1 opplevelse som i kino ! Hmm, jeg syns det også er digg med litt lyd bak. Behagelig å ha bakgrunnsmusikk/radio osv Folk må ha en merkelig hjerne og ører har vel heller aldri hørt på skikkelig lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Ang frontsett, kjører du 3 veis, så kan du jo teste disse,http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=5380 ikke hørt dem selv, men det skrytes opp i skyene. kommer til å teste dem selv en dag, bare for å få hørt dem Har selv hørt det settet der noen ganger nå, og det KAN låte bra ved riktig montering. Midbassen trenger hvertfall 10L eller noe i skikkelig kasse for å trykke bra. Fulltone bør sitte på dashen eller hvertfall i bra høyde, eller så mister den liksom litt poenget. Dette settet må deles aktivt på spiller, da det ikke følger med delefilter. Men det er bra lyd i forhold til prisen hvertfall vet dem må deles aktivt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Uttdrag fra Bilradiospesialisten Tips og Triks Smart sted å se på. Mange nyttige tips. Den som kan det som står der får garantert et bra resultat • Velg riktig plassering • Prioriter høyttalerne foran • Høyttaleren festes ordentlig • Sjekk høyttalerens fase • Bruk kvalitets høyt. ledning • Pass på at høyttalerne Ikke blir utsatt for fuktighet • Bruk gjerne en høyt plassert diskanthøyttaler foran • Nok "luft" til høyttaleren, altså stort nok hull bak høyttaleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318iE46 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 Masse bra her! ikke stopp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Uttdrag fra Bilradiospesialisten Tips og TriksSmart sted å se på. Mange nyttige tips. Den som kan det som står der får garantert et bra resultat • Velg riktig plassering • Prioriter høyttalerne foran • Høyttaleren festes ordentlig • Sjekk høyttalerens fase • Bruk kvalitets høyt. ledning • Pass på at høyttalerne Ikke blir utsatt for fuktighet • Bruk gjerne en høyt plassert diskanthøyttaler foran • Nok "luft" til høyttaleren, altså stort nok hull bak høyttaleren Hehehe, ok. men med denne oppskriften så låter det sikkert greit, men for oss litt mere kresne og konkurrende så er nok det litt mere utfordrende ja Man MÅ ikke bruke de dyreste høytalerkablen feks, man kommer faktisk lang med noe som, (huff) biltema sine, men det funker viss nok, så det sier jo litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Man MÅ ikke bruke de dyreste høytalerkablen feks, man kommer faktisk lang med noe som, (huff) biltema sine, men det funker viss nok, så det sier jo litt Riktig riktig Har prøvd maaaaaaasse høyttalerkabler og kan ikke si jeg har hørt noe særlig forskjell. dynabel sine til 20-30kr(om de fortsatt selges) og stinger sine til rundt 20kr er helt topp å jobbe med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 ! Hmm, jeg syns det også er digg med litt lyd bak. Behagelig å ha bakgrunnsmusikk/radio osv Folk må ha en merkelig hjerne og ører har vel heller aldri hørt på skikkelig lyd Må være det ja Men hørte på litt musikk i en BMW X1 med Harman Kardon. Det var helt sykt, men kunne ikke helt vite hvor alle lydene kom ifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Har nå kjøpt meg disse jeg da. billig og forhåpningsvis gode kabler http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=5743 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Men hørte på litt musikk i en BMW X1 med Harman Kardon. Det var helt sykt, men kunne ikke helt vite hvor alle lydene kom ifra Du burde få hørt en ordentlig bilstereo en gang om du synes det der var bra Sier ikke har HK er dårlig, men det finnes det som er skikkelig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå