mortd Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Hei. Skal kjøre til molde i neste uke, og jeg lurte hvilke vei som var kjappes og rimeligst. med tanke på ferge osv. vil gjøre turen billigst muulig da jeg skal ha henger med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Sist jeg kjørte bergen-molde kjørte jeg e39. Jævlig dårlige veier ett stykke, nesten så det ikke er plass til to biler i bredden... Også er det vel 4-5 ferger på denne strekningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyoz Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Du slipper vel unna med 3 ferger om du kjører via Sunnylven/Stranda. Tror de værste stedene på E39 har blitt utbedret nå, men det blir nok noen partier med krøtterstier om du skal kjøre korteste vei. Alternatvet uten ferger er å kjøre innover i landet, E16 - E6 - E139. Tror ikke dette vil lønne seg med mindre du liker smale fjellveier med telehiv. Helt uten ferger blir det fort en tur på 65-70 mil (kontra 45-46 om du velger fergene). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortd Skrevet April 8, 2011 Forfatter Share Skrevet April 8, 2011 oki. Noen som vet ca hva det vil koste tur retur med ferger og drivstoff`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyoz Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 ca 200 per ferge x 6 45 mil x 2 x pris per liter drivstoff x forbruk per mil Fyll inn og regn ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Siden min kone har familie på Vestnes kjører jeg jevnlig denne strekningen. Pleier da å kjøre E39 til man kommer til Byrkjelo, og så ta av over Utvikfjellet og via Stryn og Hornindal til Stranda hvor det går ferge til Liabygda. Derfra kjører man til Sjøholt hvor man kommer inn igjen på E39, kjører over Ørskogfjellet og tar ferge Vestnes - Molde. Da er det 3 ferger i stedet for 5, og i følge gulesider.no kun 13 km lengre å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortd Skrevet April 8, 2011 Forfatter Share Skrevet April 8, 2011 Det hørtes mye bedre ut. Litt greit og slippe så mangen ferger. Hvor langt tid bruker man ca til molde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Jeg besøker normalt kunder på veien så husker ikke helt, men tror det er ca. 7-8 timer den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå