Gå til innhold

kjøleveske lekker fortsatt

Metalgear87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, min 318is med m42 motor, lekker kjøleveske og jeg har byttet vannpumpa i starten av uka, men det lekker fortsatt.

Lekkasjen ser ut til å komme fra gummi pakningen mellom øvre og nedre kjededeksel i området under kjedestrammeren.

Vannet minker litt i ekspangsjons tanken hver dag. Så jeg lurer på om noen andre har hatt lekkasje fra samme sted eller kanskje vet hva som er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet du pakninga og o-ringen på vannpumpa? Sjekket at alle pakninger ligger som de skal? Når jeg byttet pumpe og register så smurte jeg pakningsilikon i tillegg til papirpakningen for å være sikker. Området må også være rent for gammel pakning slik at det ikke blir glippe mellom pakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ny o-ring ble brukt med ny pumpa og jeg rengjorde området godt.

Det var ingen pakninger der fra før og det var kun o-ring med og det skal holde tett.

Vannpumpa var egentlig bra den siden det ikke er noen bedring etter pumpebyttet.

Lekkasjen kommer der jeg nevnte i første innlegg og det er liksom i mellom topp og blokk, gummi pakningen mellom kjede dekslene sitter. Vannet renner ned langs registerhuset og under bilen ser jeg dråper under tannstanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...