Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min 318is med m42 motor, lekker kjøleveske og jeg har byttet vannpumpa i starten av uka, men det lekker fortsatt.

Lekkasjen ser ut til å komme fra gummi pakningen mellom øvre og nedre kjededeksel i området under kjedestrammeren.

Vannet minker litt i ekspangsjons tanken hver dag. Så jeg lurer på om noen andre har hatt lekkasje fra samme sted eller kanskje vet hva som er feil?

Skrevet

Byttet du pakninga og o-ringen på vannpumpa? Sjekket at alle pakninger ligger som de skal? Når jeg byttet pumpe og register så smurte jeg pakningsilikon i tillegg til papirpakningen for å være sikker. Området må også være rent for gammel pakning slik at det ikke blir glippe mellom pakning.

Skrevet

Ja, ny o-ring ble brukt med ny pumpa og jeg rengjorde området godt.

Det var ingen pakninger der fra før og det var kun o-ring med og det skal holde tett.

Vannpumpa var egentlig bra den siden det ikke er noen bedring etter pumpebyttet.

Lekkasjen kommer der jeg nevnte i første innlegg og det er liksom i mellom topp og blokk, gummi pakningen mellom kjede dekslene sitter. Vannet renner ned langs registerhuset og under bilen ser jeg dråper under tannstanga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...