Gå til innhold

Lamek`s Garasje. e34 550i Alpina:-D


Lamek
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ene er til instrumentet og andre er til sprutet som regel.

Men den ene står jo på tursiden til radiator og den andre til retursiden... De vil jo vise to helt forskjellige temperaturer.. og er jo den som går til radiator som viser reel motortemp..

Ingen som vet om det skal være to stratmotorer på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre er til å styre termostaten - m62 har elektrisk styrt termostat.

Hmm.. hvordan løser jeg det da med datasprut?

Monter termostat greier fra m60.

hmm.. Skal sjekke det ut.. håper ikke det blir mye problemer med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det skal passe greit overens her.. må bare vite hviken side tempføler skal stå slik at jeg får riktig temperatur..

Skjønner heller ikke helt hvordan termostaten kan være elektronisk.. noen som kan forklare?

Og hvor sitter tempføler på m60?

Her er deletegning fra m60

8919.gif

Og her er m62

30488.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ealoken sa at denne 2 polet kontakten er tempføler, men vil jo tro denne har noe med styringen av termostaten å gjøre da den følger med her..

Kanskje den andre 4polede er tempføler? Bare å bytte den ut med en vanlig 2polet da tro??:)..

m62 termostat.

92359.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt sysem det der da:) Veldig enkelt men funksjonabelt.. Tror nok for min del det blir enklest å fjerne den og bruke hus og termostat fra m60.. Da ser det også ut som at jeg bare bytter ut den 4 pols sensorn med en vanlig 2pols..

Den 2pols kontakten som står på m62 termostaten er for å gi strøm til et varme ellement inni selveste termostaten.. grunnen er som jeg forsto at man kan kjøre med høyere motortemp da man har elektronisk kontroll over ventilen.. termostaten er 113 Graders, men åpnes tidliger med hjelp av varmeelementet inni den. på den måten holdes også temperaturen jevnere og termostaten reagerer kjappere:)

Good Shit fra Bmw, men litt for omfattende for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...