Gå til innhold

Lamek`s Garasje. e34 550i Alpina:-D


Lamek
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den vil greie 750motorhk ca. Men blir mye motrykk. Hadde ikke ville kjørt med noe mindre enn en 6766 med.81 hus på s54. Ikke farlig å kjøre litt stor turbo når man har så efektiv sugemotor.

Ok.. Vet ikke hvor mye effekt som er vanlig å hente uta av disse motorene på moderat turbotrykk..

Manga i usa kjører 6766 billet og org motor. Hpf stg 1-2 er med org innmat. Di kjører alt fra 420whp til 650whp. Noen med mere og. Vet att rådene lever farlig over 750whp. Så det går og kjøre ganske mye power på org motor. Med 7175 eller 7675 billet blir det ca750whp med 1bars trykk. Så effektiv motor absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil greie 750motorhk ca. Men blir mye motrykk. Hadde ikke ville kjørt med noe mindre enn en 6766 med.81 hus på s54. Ikke farlig å kjøre litt stor turbo når man har så efektiv sugemotor.

Når man skal beholde vanosen så kan man tydeligvis kjøre jævlig stor turbo på s54 uten at det går på bekostning av responsen. PPF bygde jo en med Precision 7675 som såvidt jeg husker ga 500nm på 3500 omdr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du klar over at m50 pumpen leverer mindre mengde olje og lavere trykk en s54 pumpen?

bedre og bygge om oljepickuppen til s54 pumpen.

Hvor har du det fra?

Bare og søke litt det, se på pumpene.

Jeg fant to stk som begge hadde rasa på syl 6 Pga olje mangel. Om dette er kun Pga oljeprisen viste de ikke 100% men de er jo en grunn til at s motorene har egne pumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faaaan... Skal jeg montere turbo nå altså?? Hadde vert fryktelig gøy.

Men tror ikke jeg har råa til det nå.. Blir dyrt, må jo ha Grenrør, turbo,oljeslanger,dyser, og sikmer en godel mer stasj og det blir fort 20-30lapper...

Tror jeg starter med sugis så får vi se om det blir råa utpå sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke grenrør som passer. Det må lages. Eller om du finner ett m50 eller m20 rør som passer i e28 kan du bytte til s54 flens da det er 91mm mellom cyl på alle disse.Jeg kjører 9 i komp. Men feks lars kvissel kjører 10. Jeg kjører 9 for att jeg skal kunne kjøre både på bensin og e85. Men ikke vær så opphengt i kompen. Det funker bra med overladd på org s54. Hpf bilene kjører på bensin di og. Men klart e85 er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...