Gå til innhold

Lamek`s Garasje. e34 550i Alpina:-D


Lamek
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir en høvelig vass familie sedan:)

Hadde vert artig og beholdt den orginal innvendig, men siden den mest sansynlig blir brukt mest på bane må nok sikkerhet komme først..

Men utvendig blir den slik som dette:) Dønn orginal:)

3xczbwl0zmg8sihkclze.jpg

j075or7kgfxdbs8u6iky.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lag i rustfritt, lag i alu.. Rustfritt holder mye lenger på varmen enn aluminium, ugunstig .. :)

Skjønner hva du mener, men har det egentlig noen stor betydning? Har ikke tilgang på utstyr til å sveise alu, men til rustfritt har jeg alt.. Synes det blir finere en alu også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testa d sjøl, men fikk det forklart av en motorbygger. Utgjorde visst ganske mye på innsugstempen under ulike forhold...

Det funker, men det er absolutt ikke noe jeg ville ha gjort... :)

Da har jeg forsket litt på dette og kom frem til følgende. Innsug/plenum som brukes i bilen med høy effekt anbefales bygget i aluminium. Grunnen er at aluminiums innsuget gir fra seg varmen lettere etter at motoren har gått på tomgang. Dete pga. at aluminium leder varme bedre slik at varmen blir fordelt over hele insuget. Varmen som oppstår i innsuget kommer fra flensene som er boltet mot toppen på motoren.

motorer som f.eks S,14 s38,s50,s52,S54 som har egen spjeldrekke har ingen direkte forbinnelse mellom topp og innsug da det er gummi som holder det sammen.

Dette vil med andre ord si at alle S-Motorer fra bmw som har gummibelger mellom spjeldrekke og innsug/plenum kan bruke hvilket som helst materiale ved byggi g av plenum uten at det har noen innvirkning på innsugstemp, plenum vil altid holde samme temp som lufta som kommer fra intercooler/Turbo/Luftfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...