Gå til innhold

Lamek`s Garasje. e34 550i Alpina:-D


Lamek
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I Dag kom s54en:):):).. Ser vedig bra ut.. Gleder meg til det blir tid å skru..

Har også fått tak i 210Diff fra e34 525tds med 2,64 utveksling.. Blir tunge gir, men håper kassa holder lengre da jeg kan ligger i høyere gir.. Burning i gir over 1:1 i utveksling er døden for kassene så med denne diffen blir nok 2,3 og 4 gir brukt mest samtidig som den blir rolig å kjøre på landeveien og toppfart på over 300kmt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal ha ha stål innsug kan du lage gummi belg imellom topp og innsug som m3 har og lakke det svart så er det like mottagelig for varme som alu.og ha en vann avkjølt intercooler ;-)men alu kjøler seg fortere ned enn stål.

Dette er m3 motor så det er gummi mellom spjeldrekke og plenum:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Som selger mener det er 2,64 med lamellsperre.. Skal å se/hente over helgen.. 88 525i har vel samme innfestning som 525tds ja.. Samme innfestning som e28..

Det blir nok 3.gir som blir mest brukt ja, me er det ikke bard syncroniseringen som slites ut? Blir nok bare å kjøre m3 e36 5tr kasse i sommer.. må vel bytte til dieselkasse eller noe sånt neste år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner.. Kjørte 4,10 med m106 på 1,2 bar i fjor og da slapp det så det holdt i 4.gir.og det var et mareritt på landeveien å ligge å dure på 3000o/min i 100kmt.. Med 2,64 ligger man vel på ca 1650o/min i 5gir i 90kmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettop igjennom hele tråden! ubesluttsom på motorvalg eller? :lol:

s54 turbo er gromt 8)

Enig med elaokken en plass i mellom er fint.. når du har litt krutt trenger du jo ikke høy utveksling men for lav tror jeg også blir for kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...