CV-Erik Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 Heisann. Var på EU på fredag og fikk en rar feil... noen som kan forklare meg hvorfor det er slik, og hva som må gjøres for å fikse det? Er en 85mod 320i med tromler bak. Øverste feilen. Setter pris på svar!
TM custom Skrevet April 9, 2011 Skrevet April 9, 2011 juster ut selvjustereren til bremseskoene til akkuratt de så vitt subber i trommelen på begge sider. ta også og kontroller bremseskoene/bremsebåndene (vis det er under 1 millimeter bremsebelegg igjen så må de byttes.
CV-Erik Skrevet April 9, 2011 Forfatter Skrevet April 9, 2011 Takk for svar Får vel titte på dette en dag da!
Eksos Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 For å justere bremsebånda skrur du ut en hjulmutter, da finner du etter litt rotering ett hjul du kan rotere med ett skrujern og noe å slå med
winchester Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Ja, eller gi den noen kakk om du forstår. Pleier å sitte litt den justeringsmekanismen.
CV-Erik Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Ok. Men skal jeg ta av trommelen eller ikke? Og den justeringssaken, skal jeg stramme helt til bremse"klossene" tar, så løsne littegrann?
winchester Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Du kommer til justeringen ved å ta ut en hjulbolt. Om det ikke blir i orden av justeringen, setter jeg en finger på hjulsylinderen.
CV-Erik Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Ok Men da skal jeg stramme helt til det tar? Så løsne littegrann så det ikke ligger å bremser hele tia? Takker for svar!
winchester Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Jepp. Men det tar 2 sekund å få av trommelen, ville gjort det for å sjekket tilstanden på bremsebåndet.
CV-Erik Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Okay, da gjør jeg like gjerne det Takk for hjelpen!
CV-Erik Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Fant ikke den justeringsskruen, men fant ut at den sylinderen lekker bremsevæske! Fattern satt å pumpa på bremsen så jeg skulle se hva som foregikk baki der, og etter et par pump så sto det en fin stråle ut derfra! Dyrt?
winchester Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Nei, er ca. 200 kroner for en hjulsylinder hos GS. Det er heller ikke justeringsskrue, det er ett hjul med tagger.
CV-Erik Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Ahh. la ikke merke til noe slikt heller. Tror jeg lar et verksted ta jobben med å bytte den sylinderen. Vil ikke kødde sååååå mye med noe så viktig som bremser
winchester Skrevet April 10, 2011 Skrevet April 10, 2011 Den bytter du på 10 sekunder selv! Bare skru løs de to boltene fra baksiden, så drar du sylinderen rett ut. Press inn den nye, skru fast og luft bremsene så er du i mål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå