Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Takk for info :) gleder meg til å se hvordan e30n tar form!

Går sakte med sikkert framover, håper å komme litt ordentlig i gang i løpet av april, men må finne farge så jeg kan få bilen sprayet innvendig/under og får begynt med litt montering etterhvert.. Mye som skal gjøres så har igrunn ikke deadline før 2013 sesongen :)

Skrevet

Og der var rød tilbake i trekninga !

Noen som har et øye for lakk og kan resonere seg fram til hvilken ? [-o< (synes den ser lysere ut enn zinno, eller ?)

3r9o3vyfz58kj1qo02u9.jpg

vw0k0i90ychodm1umx70.jpg

Skrevet

Det er fordi hu deilige dama har gul kjole. Minner meg om hellrot også! Også fordi hun dama er jævlig strøken. Også fordi hun egentlig er ganske strøken.

Skrevet

Både bil og dame er rett og slett snadder :P Men litt fokus vekk fra dama over her; kom de gamle rødfargene bmw'ne org uten klarlakk ? Mener å ha lest det en plass.. Og vil det bli stor forskjell i lakken med og uten klarlakken ?

Skrevet

Jeg tror de fleste non-metallic fargene til BMW kom uten klarlakk før. Akryllakk, dvs lakk uten klarlakk falmer lettere og må jevnlig poleres skal du opprettholde glansen og rødfargen. Moderne vannbaserte non-metallic farger med klarlakk falmer ikke særlig mye mer enn metallic-biler gjør og er mye enklere å holde vedlike, klarlakken vil jo bli ripete og "matt" som på alle andre biler men du vil ikke oppleve at bilen blir mer og mer rosa. Plasserer du to biler lakkert i samme farge vedsiden av hverandre, den ene uten klarlakk og den andre med vil du nok klare å se forskjell på dem men ikke så mye at du tror det er to helt forskjellige farger. Bilen med klarlakk vil ha litt mer dybde i seg, det blir i prinsippet som å legge et lag glass utenpå lakken til den uten klarlakk, du vil jo få det blanke gjennomsiktige laget utenpå fargen som bygger litt ut. I dag blir de fleste non-metallic bilene levert med klarlakk og personlig syns jeg det er bra.

Jeg har selv skiftet fra rød uten klarlakk til samme rødfarge med klarlakk så jeg skriver av erfaring, og må si meg veldig fornøyd med utfallet. :)

Skrevet

Som sagt tidligere i tråden, så har jeg gjort nesten like grundig arbeid som deg - men foruten sandblåsing. All rust er tatt, bilen rettet og ny farge er lagt på. Valget ble orginalfargen 138 Zinnoberrot, lakkert med løsemiddelbase med 3 lag klarlakk, angrer ikke! For en skikkelig rød e30 er helt konge :D Stå på videre med bilen din Olan, ser bra ut prosjektet sålangt :)

Skrevet
Som sagt tidligere i tråden, så har jeg gjort nesten like grundig arbeid som deg - men foruten sandblåsing. All rust er tatt, bilen rettet og ny farge er lagt på. Valget ble orginalfargen 138 Zinnoberrot, lakkert med løsemiddelbase med 3 lag klarlakk, angrer ikke! For en skikkelig rød e30 er helt konge :D Stå på videre med bilen din Olan, ser bra ut prosjektet sålangt :)

Synes også at en skikkelig rød e30 er gromt, var litt nølende til å begynne med MEN har sett så mange flotte eksemplarer nå så er tilbake på rød 8)

Har du noe skikkelig bilder av din nylakkert ? :)

Skrevet

Njæ, den står under montering enda.. venter på noen forstilling og motor deler, så står med nesen rett til værs uten skjermer og dører :P Men skal ta og sende til deg så fort ting er på stell :)

Skrevet

Og etter å ha diskutert litt fram og tilbake med oppretteren så ser det ut som denne bilen får en helomvending og blir "m3" =P~ Siden så mye allerede skal byttes og det skal kostes på mye penger så er det like greit å gjøre det lille ekstra :mrgreen:

Skrevet

Til dere som har vært borti dette før; Har funnet alt unntatt kasetten rundt bakruta, noen plass denne lar seg kjøpe i EN del ? eller må man punge ut 7500!! for alle 3 delene på GS ?

Skrevet
Til dere som har vært borti dette før; Har funnet alt unntatt kasetten rundt bakruta, noen plass denne lar seg kjøpe i EN del ? eller må man punge ut 7500!! for alle 3 delene på GS ?

Kassetten har gått ut av produksjon - sist jeg så den på GS var prisen 11-12 000.

Hvis du kjøper de 3 delene hos GS får du IKKE en komplett kassett.

Per i dag er eneste alternativ en utkappet brukt eller en glassfiberkopi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...