Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg tenker og ta en service/oljeservice på automatkassen på min E39 nå før sommeren og få den flushet.

Girkassen min girer litt hardt innimellom, og hugger litt til en del ganger når jeg bremser, og den girer ned. I tilegg går den på litt høyt turtall, spesielt i de første girene! Kassen har også gått i nødmodus 3 ganger i løpet av en 6-måneders periode.

Kan dette høres ut som noe en flushing kan ordne?

Er det forestten sjangs for at automatkassen får havari etter en slik service? Har bare hørt noe om dette...

Jeg lurte også på om det er slik at e39 har noen slags software eller noe som bør oppdateres også? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vil levere den inn til et BMW verksted for og ta denne servicen om det er det.

Takker for svar! :-)

Skrevet

Hei!

Automatkassen min gikk oxo i nødmodus, dette er visstnok en sikkerhets greie,

for at man ikke ska kunne ødelegge kassen!

viste seg at den var lite olje på kassen. Peilet nivå,

fylte på litt olje, å vips så var den grei.

Hvor langt har bilen din gått?

Kan jo være greit å få skiftet å flushet kassen!

Kjetil

Skrevet

Hei takk for svar. Jo bilen og kassen har gått vel 265k nå, så begynner jo forsåvidt og bli en del.

Jeg vet det ble byttet olje for under 10k siden av forrige eier, men det som bekymrer meg der er at han sa det at han bare byttet 5 liter olje så det høres jo litt lite ut..?

Skrevet
Hei takk for svar. Jo bilen og kassen har gått vel 265k nå, så begynner jo forsåvidt og bli en del.

Jeg vet det ble byttet olje for under 10k siden av forrige eier, men det som bekymrer meg der er at han sa det at han bare byttet 5 liter olje så det høres jo litt lite ut..?

Hei!

Min bil har gått 339k +!

ja, det hørtes litt lite ut, er usikker på hvor mye olje den tar, jeg skal

høre med gubben til søstra om hvor mye olje den tar, så får du høre

fra meg.

Kjetil

Skrevet

På et oljeskifte vil det nok bli rundt 2 ltr igjen. Oljen som blir liggende i konverter får du ikke ut ved vanlig oljeskifte. Desverre ikke noe avtappning på konverter.

Skrevet

Er lamellene noe som er veldig dyrt og bytte da i såfall eller?

Men er det verdt og ta en flushing på kassen for og se om det gjør det bedre eller?

Skrevet
Er lamellene noe som er veldig dyrt og bytte da i såfall eller?

Men er det verdt og ta en flushing på kassen for og se om det gjør det bedre eller?

Går ikke ann og si at lamellene er dårlig ut fra at kassen girer litt hardt. Når den slurer merkbart så kan det være lamellene.

Skrevet
Er lamellene noe som er veldig dyrt og bytte da i såfall eller?

Men er det verdt og ta en flushing på kassen for og se om det gjør det bedre eller?

Går ikke ann og si at lamellene er dårlig ut fra at kassen girer litt hardt. Når den slurer merkbart så kan det være lamellene.

Skru av bunnpanna, å se om det er metallspon der,

var borti samme problem på en Corvette der var lammellene

dårlige.

Men det er vel bare å dra innom et autorisert verksted å få de

til å skifte olje på kassen, få de til å sjekke lamellene samtidlig.

Men kan være greit å flushe å skifte olje!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...