325ti Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Oddleif skulle pushe på me ei slik ei engang. Kansje han har den enda. Eventuelt vet e at han polakken som jobba for an Egil Lundanes før hadde nokke M-serie kasse på lur. Egil har sikker navn og nummer til mannen.
doffa Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Skrevet Mai 3, 2011 Oddleif skulle pushe på me ei slik ei engang. Kansje han har den enda. Eventuelt vet e at han polakken som jobba for an Egil Lundanes før hadde nokke M-serie kasse på lur. Egil har sikker navn og nummer til mannen. snakka med han men han hadde den ikke lenger, så jeg leter fortsatt:)
TurboTore Skrevet Mai 4, 2011 Skrevet Mai 4, 2011 hint hint...... noe som har en 3,0 m3 kasse på lur:) Jeg har. Gått ca 100 mil etter bytte av de fleste lagrene - meget tight og fin. Send meg ev. bud via PM.
doffa Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 takk. ska høre med han som solgte meg motor og gir om han har funnet en annen. pm kommer
doffa Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Skrevet Mai 4, 2011 da har jeg bestillt letta svinghjul og tre puck clutch til M3 motoren:) detta ska bli morro å sette sammen. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /98745.JPG
doffa Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Kommer. Har ikke gjort se mye med den siden jeg ikke har fått tak i ny gir kasse. Legger ut bilder i morgen
doffa Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Skrevet Mai 9, 2011 litt bilder av prøve montering av motor. nye clutchen:) letta svinghjul hele skiten veier litt over 10 kg:)
doffa Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Skrevet Mai 9, 2011 har også kjøpt inn nytt diff låk fra Z3 M. det storre med kjøle ribber, ny girstang og foringer fra Z4 3,2 anbefales da den gjør at gir skift blir veldig kort, mye kortere en dem som er laget til som short skift stang:) kjøpt inn M3 e36 spindler,bremsekaliper,skiver og nav til ombygging til 5 bolts som skal på om noen månder. e30 touring skjørt er kjøpt inn ulakkert å nye:) Grå framstoler i sport skin fra e30.( disse skal trekkes opp igjen) nytt Mtech 1 ratt. Gir og Handbrekk skinn med M farger. bensin pumpe fra BMW M5 e34, passer rett ned i orginal tanken:) mer update kjem så snart girkassen er kommet i hus å montering har startet. legger ut bilder av hva jeg gjør for å få motor ned i bilen, å hva jeg må kappe og modifisere så kansje det letter arbeidet til noe andre som kansje vil bygge:)
doffa Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 litt flere bilder fra helgens økt. men det varte ikke lenge. kjøret motoren i kansje 3 timer så var det slutt på morra:( motor skar seg fullstendig hjullås i en rundkjøring så jeg nesten snurra. så nå må jeg ha ny motor:( begynner og blir en smule dritlei hele greia er det ikke det ene så er det faen meg noe annet:(
Eksos Skrevet Mai 24, 2011 Skrevet Mai 24, 2011 Funnet ut hva som var årsaken da? Hva sier han du kjøpte motor og gir med? Trodde ikke det gikk ann å være så uheldig :S
doffa Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Skrevet Mai 28, 2011 Da har jeg fått ordnet ny motor fra selger. nestene ferdig monter alt. Den gammle motoren hadde selger byttet råd lager men ikke strammet dem med nm. noe jeg kunne ta å gjør siden jeg har alt av slik info. strammet alt i bunn del med moment, monterte motor og gir. kjørte ett par test turer med den før jeg reiste hjem for kvelden å alt virket supert. Dagen ette stakk jeg og sønnen min ned for å ta oss en tur i BMW til han far. kjørte i ca 40 min, oljetemp var kun på 59 grader og vanntemp på normal, motorern startet å tikke/banke. Hørtes nesten ut som tennings bank. lyden ble ikke værre heller med kjøring. ringte selger å hørte med han om e36 motorenen er sær på bensinen som brukes da jeg fyllte 95 v-power, noe han sa ikke han hadde merket noe til. bestemte meg da å ta bilen ned på jobb igjen og tappe av bensinen og fylle på 98 kun for og prøve, men så langt kom jeg meg ikke før bakhjula låste seg fullt. jeg nekta å tro at motor var gåen igjen alt så fort, ringte selger å sa at motor er død, jeg spurte hva lager dim og hva merke som var brukt. Han sa da at han hadde bestillt standard lager til rammelager og rådlager. jeg sjekket da på gs hva som er av deler til disse i std. der ser jeg ar std er 50mm på rådelager, også står der at der oxo er laget 49,5 i sstd på noen utvalgte motorer. jeg tok da og målte gammle og nye å dem gammle var 49,5mm:( å selger hadde satt inn 50mm så der er den lille historien, håper at denne motoren er bra da.
doffa Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Skrevet Juni 6, 2011 no har jeg vært på tur med den andre motoren å alt ser ut til og fungere supert. bilder kommer ettehvert. er litt treig å få ut bilder:)
winchester Skrevet Juni 6, 2011 Skrevet Juni 6, 2011 Lå bak deg utover mot Bud på fredag du, haha. Kjørte en skabbete stygg E36. Var morsomt når dere ga på ut av bomstasjonen etter tunnelen i Molde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå