Davidsm3 Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 du he hatt og gjort ser ej! snart tebake ej no. blir bra detta
doffa Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 gått til innkjøp av gromm deler til min e30. ny diff innmat som kalles obx rs og nye stikk akslinger som tåler 3500nm uten og knekke:) har problem med at dem som er til M3 e30 knekker ved full belastning:) litt fakta: PPM Titanium Rods Similar to the chrome molly 4340 Billet, our Titanium rods are crafted from 6AL4V Titanium Bar Stock. The Titanium rods differ from our 4340 billet in that they weigh considerably less for reduced rotating and reciprocating weight (which means more revs, more freely!). On average, the Titanium rods weigh 33% less than the 4340 counterpart. In a 6-cylinder engine, that is equal to removing the weight of 2 steel rods from the complete rotating assembly. Typically, the big end of a 4340 rod weighs more than an entire titanium rod. The PPMRACE 6AL4V Titanium Connecting Rod is available for most applications on a custom order basis Due to the steps involved in manufacturing as well as customer demand, these rods are processed start to finish in 4-6 weeks, if we don’t have them in stock. The tremendous weight savings mean more power is passed through to the flywheel instead of expending it by thrashing heavy rods up and down. On a 300 HP engine, this can make a difference of 30 to 40 HP at high RPM --- plus they are stronger and more reliable! In addition to the inherent strength of forged Titanium, these rods are also plated to totally remove any possible stress risers. We are often asked why Titanium parts are so expensive. The answer is that the raw material is slightly more expensive than silver and the machine work process is very slow, using up a lot of very expensive carbide tooling while it is done. The bad news is that the price is going to go higher. In addition to the military using up thousands of tons for their aircraft, the new civilian super jets use extraordinary amounts of Titanium. Boeing's order of Titanium for it's new 787 aircraft exceeded the entire 2005 world's production of the metal. The old law of supply and demand will have it's effect.
Ole92 Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 oh, ser meget bra ut! Syns det er artig og se at noen ordner såpass med en touring og!
Kristian Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Jøss... var sikker på at e30 m3 taklet kreftene i s50 lett!
Kristov Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Hvor fikk du tak i de akslingene? Dine knakk i splinesen i ytre medbringere ja?
Thunegutt Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Litt av noen drivakslinger Men de virker veldig ekstrem ift effekten du har!
doffa Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Jøss... var sikker på at e30 m3 taklet kreftene i s50 lett! dem tåler ikke s50 gitt, trodde det var bankers med M3 e30 drivlinje. knekkt 2 sett nå pluss dem som sto der fra før men det var no bare noe pusslete 320 akslinger.
doffa Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Hvor fikk du tak i de akslingene?Dine knakk i splinesen i ytre medbringere ja? kjøpte dem med ett tuningfirma i Australia. koster ikke mer enn 3295 med frakt til norge for to stk!! å en M3 orginal aksel koster 4900 ca å det er en!! så da falt valget lett på disse her. dette er faktisk dem svakeste dem lager. dem har til ekstremt bruk oxo som tåler 800hk pluss å 5200nm uten og knekke. ja jeg knakk dem helt ute ved hjullager. dro av bolten på alle. en har jeg dratt splainsen en tann over. rett før den oxo gikk samtidig:)
doffa Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Litt av noen drivakslinger Men de virker veldig ekstrem ift effekten du har! dettte er faktisk dem som tåler minst av dem de lager til bmw. Dem har fra 500hk å helt opp til 1000hk.. men om det skjer noe med dem så får jo jeg nye.
ehrnst Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 3200? Gratis jo. Link please Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
doffa Skrevet August 14, 2011 Forfatter Skrevet August 14, 2011 3200? Gratis jo. Link pleaseSent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk Ja ikke sant... er jo svindyr på BMW å dem tåler ikke noe hardt bruk over tid. så dette var nesten gratis. Jeg måtte faktisk forsikre meg om at dette faktisk var to akslinger til e30. så jeg sendte mail til dem å faktisk spurte om dem her var solgt i par. noe dem sa at dem gjorde, så da var ikke langt ned i lommeboa alikevel, sparer jo godt over 5000,- på å kjøpe to som er sterkere en dem orginale..... Link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E30- ... 0288871733
doffa Skrevet August 15, 2011 Forfatter Skrevet August 15, 2011 legger ut ett par stemmnings bilder..... nye hjul:)
SSM Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 Jøss... var sikker på at e30 m3 taklet kreftene i s50 lett! Den gjør det, jeg har kjørt 16000km med min og still kicking! Men det er jo altid greit å overdimensjonere eller vere føre var siden det tydligvis ikke holder. Men alt er jo til sitt bruk da... Nå fikk jeg også lyst på nye stikk akslinger her!!! Desse passer på E30 og E30M3 bakstillingen eller?
doffa Skrevet August 15, 2011 Forfatter Skrevet August 15, 2011 Jøss... var sikker på at e30 m3 taklet kreftene i s50 lett! Den gjør det, jeg har kjørt 16000km med min og still kicking! Men det er jo altid greit å overdimensjonere eller vere føre var siden det tydligvis ikke holder. Men alt er jo til sitt bruk da... Nå fikk jeg også lyst på nye stikk akslinger her!!! Desse passer på E30 og E30M3 bakstillingen eller? jepp dem skulle passe på e30 alt over 325 å 188 diffen:) får jo dem i grovere typer da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå