doffa Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Kom drivaksler fra Australia i dag;) å bare jett om dem ble montert;) GRISETE:) staven er av ren titan blokk;) å driv knuter er maskinert. Alt er handlaget av dem jeg handlet med:)ser faktisk litt dreie spor.. Dem ser og føler steinsolide et vannvittig kvalitets arbeid, MEN: en ting jeg ble litt skuffet over var den faktiske vekten på de. Den hadde neste samme vekt som org. Så det skal jeg ta opp med selger. Skulle jo vær ultralette:( Bilder kommer omlitt.
M3 Yngve Skrevet August 20, 2011 Skrevet August 20, 2011 Spent på hvor lenge disse holder! X1 Tror jeg må bestille disse eller de som tåler enda mere
stensheim Skrevet August 20, 2011 Skrevet August 20, 2011 hmm, er litt skeptisk ang drivakslingene, ser rett og slett ut som orginale som er dreid av litt??? hvor stor forskjell er det på vekta?
morten.2 Skrevet August 20, 2011 Skrevet August 20, 2011 Det er ikke du som har misforstått litt da? Det du har limt inn i tråden her er om noen av rådene de produserer. Det vil vel si at det er rådene de produserer er lette. drivakslingene er av 4340 smidd stål. litt fakta: PPM Titanium Rods Similar to the chrome molly 4340 Billet, our Titanium rods are crafted from 6AL4V Titanium Bar Stock. The Titanium rods differ from our 4340 billet in that they weigh considerably less for reduced rotating and reciprocating weight (which means more revs, more freely!). On average, the Titanium rods weigh 33% less than the 4340 counterpart. In a 6-cylinder engine, that is equal to removing the weight of 2 steel rods from the complete rotating assembly. Typically, the big end of a 4340 rod weighs more than an entire titanium rod. The PPMRACE 6AL4V Titanium Connecting Rod is available for most applications on a custom order basis Due to the steps involved in manufacturing as well as customer demand, these rods are processed start to finish in 4-6 weeks, if we don’t have them in stock. The tremendous weight savings mean more power is passed through to the flywheel instead of expending it by thrashing heavy rods up and down. On a 300 HP engine, this can make a difference of 30 to 40 HP at high RPM --- plus they are stronger and more reliable! In addition to the inherent strength of forged Titanium, these rods are also plated to totally remove any possible stress risers. We are often asked why Titanium parts are so expensive. The answer is that the raw material is slightly more expensive than silver and the machine work process is very slow, using up a lot of very expensive carbide tooling while it is done. The bad news is that the price is going to go higher. In addition to the military using up thousands of tons for their aircraft, the new civilian super jets use extraordinary amounts of Titanium. Boeing's order of Titanium for it's new 787 aircraft exceeded the entire 2005 world's production of the metal. The old law of supply and demand will have it's effect.
doffa Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Akslingen de i mellom ledd er av titanium.....Var det litt vanskelig å skjønne? Eller har ikke du lest dem to første linjene? Dem er laget like en orginal aksel. Leddene er i stål invendig herdet. Drivleddytre har oxo herdet ytre splainsen. Dem er laget i en cnc benk for 100% resultat. Hele akslingen med ledd er betydlig lettere enn orginal aksel. Å om disse skulle svikte er der livstids garanti på brudd og fabrikasjons def eller feil. Får å si det enkelt jeg kjøper heller 2 slike sett enn å kjøpe en orginal. Får det er jo nesten samme pris. 6200 for 4 slike kontra ca 9800 for 2 orginale til BMW.. Jeg skal bestille meg 2 sett til ett til dtm 800hk og ett av dem jeg har fått nå.
doffa Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 hmm, er litt skeptisk ang drivakslingene, ser rett og slett ut som orginale som er dreid av litt??? hvor stor forskjell er det på vekta? Her er stor forskjell på alt egentlig. Nyskjerrig som jeg er tok jeg fra hverandre den ene. Kuler og kule bane er fysisk større enn org. Akslingen er tykkere inne i ledda. Ytre og indre. Vekta er bra den skiller seg ca 1,5kg per aksel. Jeg kan forsikre deg om at dette er ikke noe orginal produkt som er dreid ned. Kjøp deg selv å se... Du blir ikke skuffet:)
doffa Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Spent på hvor lenge disse holder! Sant nok men dem lovte meg på mail at om jeg skulle klare det skulle dem sende meg sterkere uten noen kostnad. Men han tvilte på at jeg klarte dette med en motor på 280-290 hk:) Dem er veldig selvsiker på at disse er sterke som F.. Time will show gutta:)
stensheim Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 ok, ble bare litt skeptisk men da er det jo klart. er sikkert en del sterkere en orginal og et godt alternativ til dem som ikke vil koste på seg "skuddsikkert understell" da! jeg selv har "skuddsikker" så trenger ikke og prøve disse.
M3 Yngve Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Så du kjøpte et sett av de grommeste også ? Hva kosta de da ? Og det var de du har målt på? Så man sp Sparer man 3 kg på begge drivakslene ? Det med at noen kan kjøre å årevis med org driv aksler, og andre dra de av med en gang, har mye å si på vekt, hvordan clutch og ikke minst stramme opp driverket før man sparker clutchen og bilen i gang.
doffa Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Så du kjøpte et sett av de grommeste også ? Hva kosta de da ? Og det var de du har målt på? Så man sp Sparer man 3 kg på begge drivakslene ? Det med at noen kan kjøre å årevis med org driv aksler, og andre dra de av med en gang, har mye å si på vekt, hvordan clutch og ikke minst stramme opp driverket før man sparker clutchen og bilen i gang. Stemmer. Dem har slikt på lager. Dem lager til 188 diff E30 i alle typer. Lager oxo til 210 diff om det er noen som ønsker det oxo
doffa Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 ok, ble bare litt skeptisk men da er det jo klart. er sikkert en del sterkere en orginal og et godt alternativ til dem som ikke vil koste på seg "skuddsikkert understell" da! jeg selv har "skuddsikker" så trenger ikke og prøve disse. Har lest masse på din tråd her på bimmers;) du har det samme oppsettet bak som jeg har tenkt på min etterhvert. Men jeg skal bruke M5 E34 deler. Slik som din er. Er og blir bunnsolid og sterkt. Ikke slik som e30 sine fyrstikk akslinger som ikke holder er orginalt:) Har 156mm 3 plata sinter clutch så det hjelpe på litt med rassing av akslinger:) om dette ikke holder er det bygging på nesten samme måten som du har:)
stensheim Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 ja, jeg har lest om at 3 plata sinter clutch er hard med drivverk. er greit og ha "skuddsikkert" drivverk så slipper en og være så bekymret for at det ikke holder, men det koster litt da.
M3 Yngve Skrevet August 21, 2011 Skrevet August 21, 2011 Kjører ikke du med 188 diffen og org E30 nav da? Med disse, så kjører du vel ikke de i stykker med en S50 vel ??
doffa Skrevet August 22, 2011 Forfatter Skrevet August 22, 2011 Kjører ikke du med 188 diffen og org E30 nav da? Med disse, så kjører du vel ikke de i stykker med en S50 vel ?? joda det gjør jeg 188 orginal e30 M3 diff med 25% sperre. merker faktisk litt forskjell på fart og aks. mulig det er bare inni mitt hode.. hehehe Skal ha inni en obx sperre nå snart, kommer vel om ikke lenge i posten å da skal diff overhals med nye lager på alle punkt og nye sim og o-ringer, får no håpe at disse akslingene holder. skal etterhvert bytte til M5 e34 har alt som skal til når jeg skal bygge om til V8 M5 motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå