Lamek Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Hva kan årsaken være til at det er sånn farge på motorolje? Bilen har stått over vinteren. sansyneligvis ute.. M106 motor det er snakk om her,,,
SelbO Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Har ikke så veldig god peiling... men kan det være vann i oljen?
Muztang289 Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Har ikke så veldig god peiling... men kan det være vann i oljen? Merkelig farge ja.. Håper da virkelig det ikke er vann i olja.. =/
SweetBMW Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Min så slik uit etter vann i olja. Grå blanding.
gica Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Minner meg veldig om hydraulisk motorolje. Den har akkurat lik grønnfarge, mulig litt mørkere.
Lamek Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 synes ikke den lukter noe spesielt heller.. kanskje jeg skal prøve å varme den opp å kjenne om det lukter kjøleveske?
HeiNicklas Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Ta litt på fingeren, og smak forsiktig, så smaker du fort om det er kjølevæske
Lamek Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Har snakket med tidliger eier nå og vi er ganske sikker på hva årsaken kan være. De blåste toppakningen på den og da havnet all kjølevesken ned i bunnpanna. Motoren var montert i en e30 med hjemmelagde motorfester også var den rettet endel opp for å få plass til turbo i mot innerskjermen. resultatet på det var at oljesompen ble stående skjeivt og tappepluggen ble høyeste pungt. Etter å ha kikket nermere på det vil jeg tro at det ble liggende ca 1 liter olje igjen i sompen etter drenering. Så konklusjonen er at den "Nye" oljen jeg har tappet av har blandet seg med restene i sompen etter toppakninghavariet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå