Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ut fra ingenting kuttet motoren under langkjøring her en dag. Lå i jevn driv i 5. gear, og plutselig falt bare turtelleren rett ned på null. Jeg kjørte inn til siden og forsøkte å starte den igjen, tok litt tid, men så startet den. Slik fortsatte den med jevne mellomrom, og i dag starter den ikke i d hele tatt. Hva er problemet?

Jeg mistenker selv at det er noe elektronisk med innsprøytinga, for de virker ikke som den får bensin, for det blir ikke bensinlukt eller noe ettertenning når jeg står og pumper og filer den på starteren, og den endelig starter. Men samtidig syns jeg det er rart at den PLUTSELIg dør HELT ut hvis d har noe med bensin å gjøre, og at den aldri er "borti" når jeg filer den på starteren. Hvis det er bensintilgangen som svikter, så skal den vel "harke" litt før den kutter, og ikke bare PANG dør helt ut!?

Så, er d da noe med tenninga? Hovehjernen?

Skrevet

For å si det enkelt; Du trenger bensin og gnist for å dette til å gå rundt. Bare finne ut hva du mangler så er du godt på vei.

Stopper bensinpumpa i tanken vil jeg si at du får mer eller mindre ganske så bråstopp.

Skrevet

Men for å se etter gnist, kan man gjøre som man gjord i "gamle dager", og la puggen på noe gods også vri om nøkkelen? Andre måter å finne ginst på?

Skrevet

Det trenger ikke være BMW verksted som gjør det da. Prøv flere.

De som holder på med bilelektro får det helt sikkert til.

Ta en ringerunde

Skrevet

Hadde noe ala det samme, bare at motoren døde ikke helt ut.

Viste seg at lambda sonden var gåen, måtte trø gassen i bånn for å holde liv i bilen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...