Johnsen Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Helt ut fra ingenting kuttet motoren under langkjøring her en dag. Lå i jevn driv i 5. gear, og plutselig falt bare turtelleren rett ned på null. Jeg kjørte inn til siden og forsøkte å starte den igjen, tok litt tid, men så startet den. Slik fortsatte den med jevne mellomrom, og i dag starter den ikke i d hele tatt. Hva er problemet? Jeg mistenker selv at det er noe elektronisk med innsprøytinga, for de virker ikke som den får bensin, for det blir ikke bensinlukt eller noe ettertenning når jeg står og pumper og filer den på starteren, og den endelig starter. Men samtidig syns jeg det er rart at den PLUTSELIg dør HELT ut hvis d har noe med bensin å gjøre, og at den aldri er "borti" når jeg filer den på starteren. Hvis det er bensintilgangen som svikter, så skal den vel "harke" litt før den kutter, og ikke bare PANG dør helt ut!? Så, er d da noe med tenninga? Hovehjernen?
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 For å si det enkelt; Du trenger bensin og gnist for å dette til å gå rundt. Bare finne ut hva du mangler så er du godt på vei. Stopper bensinpumpa i tanken vil jeg si at du får mer eller mindre ganske så bråstopp.
Johnsen Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Men for å se etter gnist, kan man gjøre som man gjord i "gamle dager", og la puggen på noe gods også vri om nøkkelen? Andre måter å finne ginst på?
Jan Tore Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Du hører jo også om bensinpumpen starter når du setter på tenningen. Hører d
Jan Tore Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Du hører jo også om bensinpumpen starter når du setter på tenningen.
hao Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Det høres ut som ganske mye dette her Ta en diagonose å start der. Det er det vi har diagonose til
Johnsen Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Ja har vært og bestilt time til d, men de hadde jo ikke mulighet før 28 april.
hao Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Det trenger ikke være BMW verksted som gjør det da. Prøv flere. De som holder på med bilelektro får det helt sikkert til. Ta en ringerunde
bjsyse Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Hadde noe ala det samme, bare at motoren døde ikke helt ut. Viste seg at lambda sonden var gåen, måtte trø gassen i bånn for å holde liv i bilen
Mikael-B Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Hvis du har M52 høres det ut til å være veivaksel/kamakselsensor. En diagnose er nok beste løsning her ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå