Mortyy93 Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Hei folkens! Er ny på dette forumet foresten. Jeg klarte å ta knekken på førstegangsbilen min etter hele 9 dager, da var det 5 ventilløftere som tok kvelden. Hull i 5/6 stempel og vel så det, bilde av et lite motorhavari legges til nederst i posten. Men bortsett fra det så lurte jeg på om noen av dere har peiling på hva som må til for montere en m50b20 når originalmotoren er en m20b20? Hva jeg må passe på å få med når jeg kjøper den osv. Har hørt at det skal være ei hurtigkobling der ledningsnettet skiller fra motor og karosseri, noen som kunne fortelt meg hvor denne er? Har leita på innsiden og prøvd å sett i motorrom men finner ikke inngangen i torpedoveggen.
2000Touring Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Bare ett sp.mål: Hva i alle dager er det du har gjort for å få til dette? Mulig denne kan hjelpe? http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=134347
Vikingen Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 det var da noe till ras, regreim havari eller noe?? er vel forholdsvis enkelt å flytte over vis du feks drar tell sverige å kjøper en 520 med m50b20 motorn der eller noe bare ta de dela du trenger =) er nok heller ikkno problem å sette i m50b25 så har du litt ekstra hester også. vis du henter en hel bil og bare toller den inn og tar kontakt med biltilsynet så er det nok heller ikke noe stort problem å få det godkjent også =) mvh
Mortyy93 Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 Hmm...Sverige blir vel mest sansynlig uaktuelt, er mer interessert i å kjøpe motor lokalt, vet om en m50b20 da, men lurte på om jeg må ha med noe spesielt ekstra? Da tenker jeg bortsett fra komplett ledningsnett til motor, fester, eksosmanifold. Havariet kom ikke på grunn av slitt reg.reim men rett og slett et godt eksemplar på rasskjørt 6sylindra BMW. Svakheten i BMWs 6ere skal tydeligvis være de originale ventilløfterene, at de sliter med å holde gangen ved turtall.
Vikingen Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 aldri sett ett sånt ras pga bare vippearmer:P usikker på hva du konkret trenger, men er sikkert noe forskjell på kjølesystem også videre, er nok sikkert noen som vet 100% hva du trenger =) lykke till mvh
ingard Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Hvordan gikk motoren før det var skikkelig stopp?
2000Touring Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Hvilket turtall lå du på for å få til dette(og hvor lenge?)? Er vel ingen motor som holder ved max turtall over lenger tid...
Mortyy93 Skrevet April 15, 2011 Forfatter Skrevet April 15, 2011 Siden jeg kjøpte den så har det alltid vært en skurelyd en eller annen plass, selgeren sa det var et lager i vannpumpa eller viskosekoblinga eller lignende. Kjølinga var hvertfall god. På en Onsdag så skulle jeg kjøre rundt for å høre om lærlingplass, så begynte bilen å skurre noe sinnsykt i lav fart, kom jeg opp i fart så forsvant lyden altså. På en Torsdag så kjørte jeg til skolen uten ulyder, og når jeg skulle starte bilen og kjøre heim igjen så kjinna den bare på starteren. Prøvde å trillstarte den i 2.gir men ikke noe lykke der. Fikk sett litt på den, slept den her og der og tilslutt skulle vi trillstarte den med en dieselbil. Hadde litt over 4k omdreininger så starta bilen, noe helvete til bråk og når den kom under 4k rpm så daua den. Da bestemte jeg meg for å skru opp blokka. Jeg pressa aldri bilen på sperra, noen ganger på 5k bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå