Gå til innhold

Skal bestille noe bilpleieprodukter, noe jeg mangler?

Kny
 Share

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier skal jeg bestille litt bilpleie. Jeg har allerede det som trengs til en god vask (avfetting, clay, såpe, washmitt, gritguard).

Det jeg skal er å begi meg ut på litt maskinpolering, og få skinnende blank bil. Har nå laget en handlevogn på Scandicshine.no som ser slik ut:

TRYKK på bildet for å se det tydelig.

fore7sa3v95z8h16lhm3.png

Jeg har også en del microfiberkluter og tørkehåndklær. Skal "kun" bestille produkter for utvendig lakkjobb, Optimum No rinse skal brukes som clay lube, Scholl Concepts CF02 som wipedown, og Swisswax Cleaner Fluid før vokslaget. Skal bruke en roterende maskin (Anbefalinger på "billig" maskiner til rundt 1000,-? Har 2 forskjellige jeg kan låne, men vet ikke hvordan de er enda, så mulig jeg må kjøpe en hvis de ikke er gode nok.)

Er det noe jeg mangler på lista mi, eller noe bedre til tilsvarende pris jeg heller burde gå for? Vet at det er noen bilpleieproffer her, så håper dere kan hjelpe en nybegynner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har både tape og microfiber liggende hjemme fra før. Men funker det med 1 av hver pad også, eller bør man skifte de ut ofte under rubbing og polering? Ble også anbefalt å heller gå for medium pad og ikke large på den bakplaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små pads er greit for trange og vanskelige områder, men tregere å jobbe med. Jeg synes størrelse rundt 150 mm er greit nok til det meste.

Hovedårsaken til at du bør ha mer pads er at de mettes etterhvert og da må de rengjøres. Da er det kjekt å bare hive på en ny og fortsette der du er. Dessuten er det greit å ha en i backup i tilfelle den blir skadet, du mister den i bakken eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville gått for medium pads, og evt lagt til gul scholl pad.

Med roterende maskin skal skal vist scholl og s3gold være en killer combo.

Personlig har jeg ville kjøpt en blå uber pad også i tillegg til 2 stk av vær scholl pad, iallefall orange og gul. Jeg ville kjøpt blå uber pga at jeg synes den er enklere å avslutte fint med s40 enn orange scholl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...