herbal Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Sliter med ujevn tomgang på motoren når den har nådd arbeidstemp. Den varierer fra nesten død til 1000 rpm. Når jeg feilsøkte litt i sta hørte jeg en rar durelyd i tomgangsregulatoren. Dette hørte jeg når tenninga stod på, men motoren av. Kan det bety at regulatoren er defekt? Eller kan det være noe galt der den får signaler fra? Hvordan kan jeg enkelt teste om regulatoren faktisk er defekt? Når jeg drar ut kontakten på LMM dør motoren helt ut, så har egentlig utelukket den. Håper på hjelp....
Superbeetle Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Jeg holder en knapp på tomgangsregulatoren! Ta den ut og rens den i bensin/startgass...=) Er ikke uvanlig at den henger litt..
herbal Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Jeg holder en knapp på tomgangsregulatoren! Ta den ut og rens den i bensin/startgass...=) Er ikke uvanlig at den henger litt.. Jeg har tatt den av og åpnet den. Spjeldet vandrer helt fritt og alt ser helt fint ut. Satt den sammen igjen, og den hadde samme durelyden. Men det kan jo være noe i regulatroen (elektronikk) som er gåent uansett da.
herbal Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Har fått testet med en annen tomgangsregulator nå, men den durer på akkurat samme måte som den gamle. Kjørte motoren varm og da har den fortsatt ujevn tomgang. (Når bilen er kald er det ingen problemer) Testet også med å dra ut kontakten til LMM, men da stopper den. Noen som har ideer på hva det kan være?
Morty999 Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 Tomgangsmotoren skal dure når motorn ikke går. Og ja veit det er en gammel tråd.
Morty999 Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 Men er enten lekk mellom spjeldog lmm, vakuum lekk eller lmm feil
torfinn91 Skrevet November 28, 2013 Skrevet November 28, 2013 Eller den blå sensoren som sitter med termostaten den måler om motoren er varm og er med på å bestemme bensinmengden Det var feilen på min Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå