Gå til innhold

Justerbart kamdrev m50b25?


prohognes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle bytte eksoskammen på min m50b25 i dag.

Sjekket ut om hvordan jeg skulle gjøre d før jeg begynnte, da jeg ikke har skrudd så mye på m50 motoren.

Men så oppdaget jeg at d er justerbart kamdrev på drevet på eksoskammen og litt justering på d ytterste drevet også som står på eksoskammen!!

Hva skal jeg gjøre? Har ikke vært borti justerbare kamdrev tidligere.

Mvh Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innerste drevet skal stå slik at bolthullene er helt til venstre i de avlange hullene. Altså drevet skal dreies med klokka.

De andre drevene skal monteres med pilene oppover, og i senter med hullene på kammen.

Tusen hjertelig takk for svar på mitt spm!!!!!! :):):):):):)

Lurer på en ting til.:)

Hvordan ser du at d er en innsugs kam eller en eksoskam?

Er d noe tall serie på kammen eller en bokstav som viser hvilken kam d er?

Så at d sto en stor E på den ene kammen.

Mvh Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er Innsug. A er eksos.

Du ser at innsugskammen er tykkere på anleggsflaten hvor drevene står.

Derfor man må dreie av noen mm på enden, for å få plass til to stk innsugskammer, som ofte folk gjør.

Hvis du har to stk innsugskammer så er vel dette gjort allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er Innsug. A er eksos.

Du ser at innsugskammen er tykkere på anleggsflaten hvor drevene står.

Derfor man må dreie av noen mm på enden, for å få plass til to stk innsugskammer, som ofte folk gjør.

Hvis du har to stk innsugskammer så er vel dette gjort allerede

Takk for svar igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur i garasjen får å sjekke ut d med kammen. Fikk tak i en innsugskam for å sette på eksossiden. Men ser jo d at d står E på den kammen som sto på eksos siden. Liten vits i å kjøpe en innsugskam når d står en innsugskam der fra før.

Motoren ble bygget av motor viagra får noen år siden. Da monterte di en innsugskam på eksos siden.

Så hadde han som kjøpte bilen senere problemer med toppen og byttet topp.

Da ser jeg får meg at han hadde byttet over kammen men satt drevet feil i forhold til at d er justerbart.

Fikk mye lavere effekt ved bremsing på den etter dette han.

Derfor skulle jeg sette inn en innsugskam på eksos siden så den ble som når motorviagra bygde den, å mappe og bremse den igjen.

Såg ut som kansje drevet hadde stått helt mot klokka og ikke med klokka.

Får se på d i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...