prohognes Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hei. Skulle bytte eksoskammen på min m50b25 i dag. Sjekket ut om hvordan jeg skulle gjøre d før jeg begynnte, da jeg ikke har skrudd så mye på m50 motoren. Men så oppdaget jeg at d er justerbart kamdrev på drevet på eksoskammen og litt justering på d ytterste drevet også som står på eksoskammen!! Hva skal jeg gjøre? Har ikke vært borti justerbare kamdrev tidligere. Mvh Runar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Det innerste drevet skal stå slik at bolthullene er helt til venstre i de avlange hullene. Altså drevet skal dreies med klokka. De andre drevene skal monteres med pilene oppover, og i senter med hullene på kammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Det innerste drevet skal stå slik at bolthullene er helt til venstre i de avlange hullene. Altså drevet skal dreies med klokka.De andre drevene skal monteres med pilene oppover, og i senter med hullene på kammen. Tusen hjertelig takk for svar på mitt spm!!!!!! :):):) Lurer på en ting til. Hvordan ser du at d er en innsugs kam eller en eksoskam? Er d noe tall serie på kammen eller en bokstav som viser hvilken kam d er? Så at d sto en stor E på den ene kammen. Mvh Runar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 E er Innsug. A er eksos. Du ser at innsugskammen er tykkere på anleggsflaten hvor drevene står. Derfor man må dreie av noen mm på enden, for å få plass til to stk innsugskammer, som ofte folk gjør. Hvis du har to stk innsugskammer så er vel dette gjort allerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet April 15, 2011 Forfatter Share Skrevet April 15, 2011 E er Innsug. A er eksos.Du ser at innsugskammen er tykkere på anleggsflaten hvor drevene står. Derfor man må dreie av noen mm på enden, for å få plass til to stk innsugskammer, som ofte folk gjør. Hvis du har to stk innsugskammer så er vel dette gjort allerede Takk for svar igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prohognes Skrevet April 15, 2011 Forfatter Share Skrevet April 15, 2011 Tok en tur i garasjen får å sjekke ut d med kammen. Fikk tak i en innsugskam for å sette på eksossiden. Men ser jo d at d står E på den kammen som sto på eksos siden. Liten vits i å kjøpe en innsugskam når d står en innsugskam der fra før. Motoren ble bygget av motor viagra får noen år siden. Da monterte di en innsugskam på eksos siden. Så hadde han som kjøpte bilen senere problemer med toppen og byttet topp. Da ser jeg får meg at han hadde byttet over kammen men satt drevet feil i forhold til at d er justerbart. Fikk mye lavere effekt ved bremsing på den etter dette han. Derfor skulle jeg sette inn en innsugskam på eksos siden så den ble som når motorviagra bygde den, å mappe og bremse den igjen. Såg ut som kansje drevet hadde stått helt mot klokka og ikke med klokka. Får se på d i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 15, 2011 Share Skrevet April 15, 2011 Ok. Men er dette noe uorginalt justerbart kamdrev? Eller er det slik det er orginalt? Blir litt usikker nå hvis du har to innsugskammer. Om man da skal justere på annet vis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå