S.Hafsmo Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Er nok en del 540 automater rundt om kring etter at folk har konvertert til manuell. Det kan jo og være noe å ha i bakhodet. En 530i med manuell kasse i Sverige koster jo ingenting. Når jeg tappet automatkassen min så oljen helt ny ut.
kristian530 Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 ok, men er det ikke sinnsykt mye jobb å få bygd den om til manuell da? har hørt at det ikke akkurat er brågjort, med tanke på at det er bruks bilen min, hehe koster det så mye mer for en brukt automat tror du da? selvom det hadde hvert sinnsykt mye tøffere med manuell
S.Hafsmo Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Litt jobb er det jo selvfølgelig. Brukte vel 3-4 dager selv. Her har du litt bilder av ombyggingen på min E34. Så ser du ihvertfall sånn grovt hva du går til. Blir dog mye lettere om du har delebil, så slipper du å bruke ukesvis på å samle deler, samt ubehagelige overraskelser når du oppdager at du ikke fikk med deg alt likevel. Brukt automat koster nok fint lite om du finner en. Hadde du ikke bodd i andre enden av landet kunne du jo kjøpt automaten jeg har liggende.
gkw89 Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Det er ihvertfall ingen som har svart her så langt som har peiling på hva de snakker om...! For det første så skal man ta ned bunnpanna på kassa så man får bytta filteret! Så skal panna monteres med ny pakning. Deretter skal det fylles olje gjennom nivåpluggen til det kommer olje ut. Så skal motoren startes, så skal man "gå gjennom" gira på "riktig" måte, og etterfylle olje. Husker ikke denne sekvensen i hodet, men dette er ikke noe man skal drive uten at man veit åssen det gjøres!!Edit: var litt kjapp, trodde det var E39 men ser nå det var en e34. Linken som ittala la ut beskriver det bra. javel?? jeg foreslå å skru ned bunnpanna og fylle opp den, for det har jeg vært borti på flere biler, og senere i tråden her skrev han at det var det han gjorde!? så hva snakker du om egt?
Joachim_M5 Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Han har fyllt til det renner ut tappepluggen på kassa, deretter kjørt gjennom alle gira for å fylle kløtsjpakkene i kassa. Holder ikke å "fylle bunnpanna", for da blir det altfor lite olje. Så enten forklarte du det du mente for dårlig, eller så var kunnskapen for dårlig? hvis du skrur ned bunnpanna, fyller den med olje og skrur den tilbake og tror det er iorden, så er du ihvertfall på villspor... Så hva snakker DU om egt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå