Bettanjr Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Har en 1998 E46 318i med m43. som eg ikke får start på. Nå står den på et bmw verksted og har funnet ut att EWS"n har tatt kveld og att innstrumentet har tatt kveld. Kjøpte ny EWS og brukt innstrument. Men nå som han skulle programere innstrumentet så får han ikke lest av kodene av gammel innstrumentet så han har henta koder fra chassi nret via tyskland, så nå har han prøvd å programere men uten hell. Noen som har byttet innstrument i E46? eller må man kjøpe ett som er tilpasset chassinret
bjalle Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Går kun å programmere helt nytt instrument og det må ha samme delenr (vin nr)som det gamle.Ellers finnes det jo utstyr å få kjopt for den med litt datakunnskap for å manipulere brukte instrument,uheldighvis for oss som kjøper brukt bmw.
Bettanjr Skrevet April 16, 2011 Forfatter Skrevet April 16, 2011 ja det var det eg trudde men ser rpm motorsport driver med programering kansje dem klarer å fikse dette
Bettanjr Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Noen som har peiling på hvilken komponent som er hjernen i innstrumentet som inneholder vin nummer? Og hvorfor selger koed innstrument vist det ikke går ann å programere dem!
SweetBMW Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Jo da det går an. Du nevner det jo selv, RPM Motorsport. De fiksa hjerne og EWS for meg. Zac ved RPM er en jævlig ålreit fyr som fikser! Koster litt da. 200 dollar for diverse koding pluss frakt.
Bettanjr Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Men hvor lang tid tok dette da? Er det ikke noen her i landet som fikser dette da? har eg bare visst hvilket nr det er på hjernen i instrumentet så hadde eg kunne loddet den inn i det ny instrumentet
bjalle Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Beklager mente vdo nr som står bak på instrumentet,er ingen hjerne i instrumentet,km osv blir lagret i moduler foreks lysmodul,noen eldre e34 e39 hadde en modul bak på instrumentet der alt var lagret og kunne flyttes til ett brukt\nytt instrument av samme type men det går ikke lenger.får du tak i ett brukt med samme vdo nr som ditt vil alt virke men km stand resettes ikke,det følger instrumentet,det vil også komme en liten prikk etter km i displayet som viser at instr ikke er orginalt men ellers virker alt.
SweetBMW Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Men hvor lang tid tok dette da? Er det ikke noen her i landet som fikser dette da? har eg bare visst hvilket nr det er på hjernen i instrumentet så hadde eg kunne loddet den inn i det ny instrumentet Tok ca 3 uker pga noe tull med tollen, men da fåru garanti på at alt funker!
Bettanjr Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 hmm. får ta noen telefoner i morgen å se hva det blir til. men instrumentene koed selger da som er brukte er jo bare søppel på ett vis siden bmw ikke får til å programere brukte instrument
bjalle Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 hmm. får ta noen telefoner i morgen å se hva det blir til. men instrumentene koed selger da som er brukte er jo bare søppel på ett vis siden bmw ikke får til å programere brukte instrument Det er riktig ja.
e30_joakim Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 låner tråden litteran .. vis jeg kjøper brukt speedometer til min e46 1999 så funker det ikke ?
SweetBMW Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 jo det vil fungere, men du vil få en prikk i speedo på at noe er endra Dette er M3 instrumentet i min E46 FØR jeg fikk det koda. Ser du etter der det står KM og 0000. Der er det en liten *. Denne kalles "tamper dot" og er der for å indikere at noe er tukla med. Denne kommer fordi du ikke har riktig VIN i instrumentet ditt. VIN: Chassis nr.
Bettanjr Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 det eg sliter med er att ews boksen og instrumentet har tatt kveld så kjøpte eg ny ews boks fra bmw utent chassinr og brukt instrument. siden instrumentet ikke har bilens vin nr så får ikke bmw programert ews boksen! Driver å sender mail til RPM MOTORSPORT di skal ha 199 dollar for å si hva eg skal gjøre og 299 dollar for å gjøre d så vet ikke helt va eg skal gjøre
SweetBMW Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 det eg sliter med er att ews boksen og instrumentet har tatt kveld så kjøpte eg ny ews boks fra bmw utent chassinr og brukt instrument. siden instrumentet ikke har bilens vin nr så får ikke bmw programert ews boksen!Driver å sender mail til RPM MOTORSPORT di skal ha 199 dollar for å si hva eg skal gjøre og 299 dollar for å gjøre d så vet ikke helt va eg skal gjøre Piss. Prata så mye med Zac at jeg kan nesten prislista dems utenat. Det er 199 dollar for diverse koding, og hvis du har en EWS boks som er ny, så trenger du bare sende de: Din nåværende hjerne, din nye EWS og den gamle, ditt nåværende instrument, og en fungerende nøkkel til bilen. Merk EWS med gammel og ny. Koster 199 for kodinga av Instrument og 240 dollar for DME<>EWS koding. Pluss frakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå