cmn Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Har plutselig et problem med BMW'n. Kjørte den inn i garasjen i går for å montere senkesett. Skulle kjøre bilen ut igjen i stad for en prøvetur, men det ble det ikke noe av... Nå starter den plutselig ikke. Helt uten videre. Har ikke fått sjekket så alt for mye enda, men det det virker som den ikke tenner. Noen som har noen tips??
KrHeLl Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 -Sjekk om den får gnist. Får den det, sjekk bensintilførselen (Rele, pumpa, osv.) Får den bensin og ikke gnist, For Simens MS40 Motorstyring: sjekk coilens primær spole: mål mellom 0,4-0,8Ω mellom Pin 1 og 3, (kontakten på coilen) Og andre enden av tilkoblingen (kontakten som går inn på coilen fra motorstyring): (230-250Ω mellom pin 2 og gods, bat spenning mellom pin 3 og gods.), For Motronic M3.3.1 3 og gods = Bat spenning (kontakten som går inn på coilen fra motorstyring) 2 og gods = Null (kontakten som går inn på coilen fra motorstyring) 1 og 15 = 0,8Ω (Coilens primærside, kontakten på coilen) Får den verken bensin eller gnist, eller du ikke får 12v på punktene over. Sjekk om motorstyringsreleet slår inn (Hovedreleet).
cmn Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Hmmm. Har vært og sjekket litt nå, og sitter her som et spørsmålstegn. Bilen får bensin OG den har gnist. Men den starter likevel ikke... Har vært inne på tanken om veivakselsensor/-føler, eller kamakselføler. Kan det være det? Hvordan får jeg eventuelt sjekket det?
2maz Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Prøvd å ta av batteriet en stund for resetting? Eventuelt starthjelp?
cmn Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Har ikke prøvd å ta av batteriet nei. Fikk så vidt start på den én gang, men den gikk veldig urent og døde på få sekunder. Tror nok veivakselføleren kan være synderen. Først når vi målte den viste den ingen motstand. Så prøvde vi på nytt fra baksiden av pluggen, og da viste den 800 ohm.
T.H.O Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Eller så er den enkelt og greit bare blitt rå. M52 motorene liker ikke å bli starta opp uten å bli kjørt litt med. Prøv å kinn med gassen i bunn.
Ballder Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=186524
pedro Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Ut med pluggene. Ut med releet og dra motoren rundt litt uten at den spruter inn bensin. Sett inn tørre plugger og releet å prøv på nytt. Fungerer alle releer og sensorer? Sitter ett ved hjernen også. Jeg fikk vann i hjernen slik at den kortsluttet. Får håpe det ikke er det da1 Oftest råe plugger sikkringer eller releer som gjør at 320er ikke starter. ev som balder sier_ Nye plugger Lykke til igjen.
cmn Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Aner ikke hva som gjør dette, men det funket å starte den med gassen i bunn! Så nå er den "back in business".
pedro Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Har du sjekket om det er sprekker i vakumslanger og innsugsbelg. Eller om du har en liten lekasje et eller annet sted? Min oppfører seg jo ulikt, da de ikke liker at jeg trår inn gassen når jeg vrir tenningsnøkkelen. Nye plugger og en rens på innsugssiden av spjeld osv kan også være lurt. P
cmn Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Innsugsbelgen begynner å se litt morken ut, så den blir nok byttet snart. Men nå starter bilen som den alltid har gjort, uten problemer. Starter veldig lett.
pedro Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Bytt belg og luftfilter Går an å få tak i greenfilter innsats til disse bilene. Har det til og med på 530daten min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå