Sourze Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 E46 316i, 2004 modell. Har fått gul varsellampe for motorstyring, og fått gjort diagnose og det ble konkludert med at jeg må bytte lambdasonde (før katalysator). Fremgikk ikke av verkstedet om de hadde gjort noen annen feilsøking. Etter å ha lest meg litt opp her på forumet så er det ikke nødvendigvis selve sonden som er problemet, kan også være følgefeil.. Vanskelig for en som ikke har peiling på bil i det hele tatt å vite om verkstedet gjør jobben sin. Anywho! En pris på 4600,- for denne jobben, er det dyrt? Dette inkluderer (eks. mva): - arbeid bytte: 500,- - originaldel: 2130,- - programmering: 1000,-
Sourze Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Fant forresten sonden jeg har fått tilbud på: http://bmwfans.info/parts/catalog/11787512975/ 145 pund = 1281 kr 209 dollar = 1136 kr Påslaget på originaldelen er altså ca. 1000 kr. Vanskelig å gjøre denne jobben selv, hvis jeg bare får tak i diagnoseverktøy?
Gjest Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Programmering til 1000? Med andre ord 1000kr for å slette feilkode?
nimitz Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Den ligger på rundt 2000kr på Koed. Det er med moms. Skiftinga gjør du selv på noen strakser. Kan hende du ikke trenger noe fjerning av feilkode heller. Men ville først ha prøvd og rengjort den som sitter der. Dette er en veldig enkel jobb
Sourze Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Stusser også på at de skal ha 1000 kr for å slette feilkode! Skal se om jeg får renset sonden nå i kveld. Og om/når jeg først får renset den, så skal jeg vel alltids klare å skifte den også. Hvor finner jeg diagnoseverktøy som jeg kobler til laptop? Please don't say google it
Gjest Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Stusser også på at de skal ha 1000 kr for å slette feilkode! Skal se om jeg får renset sonden nå i kveld. Og om/når jeg først får renset den, så skal jeg vel alltids klare å skifte den også. Hvor finner jeg diagnoseverktøy som jeg kobler til laptop? Please don't say google it http://www.peakeresearch.com/fcx3.htm Har en slik en, trenger ikke å kobles til pc. Bakdelen er at den er litt dyr samt at den bare leser feilkoder på motor.
Sourze Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Denne tråden fikk en ny vending... Tok ut lambdasonden til pussing. Vil rødsprit gjøre jobben? Slik ser den ut nå etter første rens:
takaasen Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Har hørt at man ikke skal rense lamda på noen måte. men det er jo bare prøve. Jeg har kjøpt flere lamdaer hos http://www.lambdasensor.com/ sist jeg kjøpte kom det på 600-700 hundre. har altid kjøpt universal.
Sourze Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Da er det motstridende meninger her på forumet ihvertfall. Søkte gjennom flere tråder og fant flere som anbefalte å rense sonden. En ting er sikkert, jeg avbestiller timen på verksted. Trenger ikke hjelp til bytte av sonde nå, var enkelt å få den ut. Muligens tar drar jeg innom et annet verksted for ny diagnose, evt ordner med eget verktøy for dette.
Fliid Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Verkstedet gjør nok mer enn å slette feilkoder. De oppgraderer vel software i styreenhet også. Spør de om hva de mener med programmering du. Ved første øyekast så ser ikke pristilbudet galt ut. Ikke ved andre øyekast heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå