Sting3r Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Hei. Får ikke start på min E34 520i M50, da det hvite releet som står ved siden av hjernen, bare klikker som en gal.. En sjelden gang får jeg start, og da legger releet inn som normalt.. Hva er feil? Det klikker når jeg slår på tenninga, og slutter ikke før jeg slår av tenninga igjen.. Inne i bilen høres det ut som en svak summing, og når jeg drar av pluggen til hjernen, så slutter releet og klikke.. Er hjernen gåen, eller er det en annen elektrisk feil? Releet er byttet, så det kan utelukkes.. eller? Takk for raske svar!
KrHeLl Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Det høres ut som dårlig jording (Dette er ofte grunnen til at releer klikke som du beskriver). Sjekk jording til releet og til motorstyringen. Kan du se noen tegn til flimring i coupelyset/dash når releet klikker? Hvis du ikke finner noe dårlig jording her, kan det være motorstyringen din. Du kan skru den opp (Anbefaler da antistatisk bånd, evnt. være veldig forsiktig med å ikke ta på noen av komponentene eller loddepunktene), å se etter misfarging på printkortet, sjekk etter kortslutninger eller dårlige loddepunkt. Ta gjerne et bilde fra begge sider av kortet og legg det ut her.
hao Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Hvis styre-strømmen inn til releet er for lav blir det problemer med å få kontakt inne i releet. Kan jo sjekke alle sikringer og ledninger inn på releet for dårlig kontakt. Bra med strøm på batteriet? Forsto det slik at du har skiftet rele. Hvis du tar av lokket på selve releet vil du finne to kontaktpunkt der som sitter på 2 metalltapper. Kan prøve å pusse av de litt hvis det er gamle rele det er snakk om
hao Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Sitat Hvis du ikke finner noe dårlig jording her, kan det være motorstyringen din Kom vist et innlegg mens jeg skrev her. Hvis det er motorstyring det er snakk om. Vill ikke det enten virke eller ikke?
Sting3r Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Har hatt motorstyring oppe og sjekket.. Har også blåst med trykkluft for og rengjøre, men ingen forskjell.. Lurer på om det kan være jording?
hao Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Kan være jording. På meg virker det som ukontakt eller mye motstand i en eller annen kontakt. Dårlig kontakt skulle du merke på noe annet også.
Sting3r Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Hvor ligger jordinga på dette releet? Kunne noen tegne dette for meg?
Østgaard Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Sting3r skrev: Hvor ligger jordinga på dette releet? Kunne noen tegne dette for meg? Har du god nokk jording fra motor til kaross da? Hadde akkurat samme symtom selv.. Sjekk også at du har sjikkelig kontakt på + fra bat. til starter.
pedro Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Hei Mener det enkleste er å bytte start releene først. Å pusse og rengjøre er ofte ikke nok. Sørg for at alle sikringer er hele og at du har nok strøm på batteriet. Virker ikke dette heller og du ikke finner jordingsfeil tror jeg du kan ha fått et fuktproblem i hjernen og at den har gått. Kan du få lånt deg en annen hjerne og prøve den? Er vel en Siemens som sitter i 520en din. Min 2,0 oppførte seg nøyaktig lik inntil jeg fikk lånt meg en annen hjerne uten EWS. Da startet bilen omgående. Får håpe du finner ut av noe som er rimeligere enn hjernen da. P
Sting3r Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Heihei! Prøvde igjen idag, og da fikk jeg start prøvde og rykke releet inn og ut fort, å da hørte jeg det klikket fra andre siden i motorrommet.. Fant en plugg rett framfor venstre dempertårn, og dro denne ut.. DA ble det stille, og bilen starta lett som bare det Drukna pluggen i elektrospray, og vips i orden! HVa er denne pluggen til?
Østgaard Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Sting3r skrev: Heihei! Prøvde igjen idag, og da fikk jeg start prøvde og rykke releet inn og ut fort, å da hørte jeg det klikket fra andre siden i motorrommet..Fant en plugg rett framfor venstre dempertårn, og dro denne ut.. DA ble det stille, og bilen starta lett som bare det Drukna pluggen i elektrospray, og vips i orden! HVa er denne pluggen til? Går det en slange inn på den også? Til kullfilteret?
Sting3r Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Njaa, den går til en slags slangekobling, men ikke ved pluggen.. Dette var en skjøtekontakt.. Hvordan det?
Sting3r Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Ser ut som en membranventil der slangen er 'skjøtet'
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå