hao Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 Kommer på en ting ang dette, å det er gassspjeld. At platen som stenger i spjeldet er løs eller på annen måte går frem og tilbake(opp og igjen) mens motoren går på tomgang. Lurer på om tomgangen går fra normal til litt for høy, eller normal til litt for lav. Hvis spjeldet ikke lukker helt vil tomgangen bli for høy. Når jeg sier lukket så får du ikke så mye som ett fittehår (nyvasket) mellom spjeld og hus.
Østgaard Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Skrevet Juni 11, 2011 Kommer på en ting ang dette, å det er gassspjeld. At platen som stenger i spjeldet er løs eller på annen måte går frem og tilbake(opp og igjen) mens motoren går på tomgang.Lurer på om tomgangen går fra normal til litt for høy, eller normal til litt for lav. Hvis spjeldet ikke lukker helt vil tomgangen bli for høy. Når jeg sier lukket så får du ikke så mye som ett fittehår (nyvasket) mellom spjeld og hus. Ganske sikker på at spjeldet er fast og fint, og stenger som det skal. Hadde vert litt rart, iog med den ikke jager dersom jeg tetter fra tomgangsregulator til innsugsbelg. Men kan selfølgelig sjekke det. Takk for svar, noen flere
Østgaard Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Hva med lambdasonde? Noe du bør kontrollere. Sant det, har bestilt en ny. Men har flere som mener at det ikke skal ha så mye å si, at vist jeg kobler den ut skal ikke de merkes så mye på motoren. Men må nesten bare prøve det også.
hao Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Hva med lambdasonde? Noe du bør kontrollere. Sant det, har bestilt en ny. Men har flere som mener at det ikke skal ha så mye å si, at vist jeg kobler den ut skal ikke de merkes så mye på motoren. Men må nesten bare prøve det også. Det er jo den som er med på å styre blandingsforholdet på motoren sammen med lmm. Var sikker på at du hadde skiftet denne. Blir nok bra med ny
Østgaard Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Hva med lambdasonde? Noe du bør kontrollere. Sant det, har bestilt en ny. Men har flere som mener at det ikke skal ha så mye å si, at vist jeg kobler den ut skal ikke de merkes så mye på motoren. Men må nesten bare prøve det også. Det er jo den som er med på å styre blandingsforholdet på motoren sammen med lmm. Var sikker på at du hadde skiftet denne. Blir nok bra med ny Mja, når du kobler den ut skal den vel gå i et slags nødmodus, som er ganske likt vanlig. Men satser på at det blir bra med ny ja.
Østgaard Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Med defekt lambdasonde kan bilen jage på tomgang. ja, men skal vell gå noen lunde når du kobler den ut. Har kjøpt ny orginal bosch lambda nå, men det helder var ikke noe hjelp i. Neste må vell bli å sjekke bensintrykket.
Østgaard Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Da har jeg bytta fuelrail og btr. Fortsatt ingen forsjell... Skal mye til at begge btr er gåen, da begge virka før. Skulla fått målt trykket også, for å vere sikker... Noen andre forslag??
hao Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Har selv en E34 520 som har jaget litt på tomgangen og hele tiden ment at det var lmm, for jeg har sjekket for lekkasjer og skiftet lamda uten reultat. Har liksom ikke gjort noe med dette da jeg ikke har hatt råd til ny lmm. Men i dag ble det ukontakt i en lyspære og da var jeg liksom i gang nedi motorrommet så kunne vel se litt etter lekasje igjen. Hmm ingen lekkasje men fant ut at jeg skulle stripse alle endene på slangene jeg fikk i nedi der. Gjett Ingen jaging \:D/
Østgaard Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Har selv en E34 520 som har jaget litt på tomgangen og hele tiden ment at det var lmm, for jeg har sjekket for lekkasjer og skiftet lamda uten reultat.Har liksom ikke gjort noe med dette da jeg ikke har hatt råd til ny lmm. Men i dag ble det ukontakt i en lyspære og da var jeg liksom i gang nedi motorrommet så kunne vel se litt etter lekasje igjen. Hmm ingen lekkasje men fant ut at jeg skulle stripse alle endene på slangene jeg fikk i nedi der. Gjett Ingen jaging \:D/ greit nokk, men trur ikkje du har forstått kor alvårli jaging det er snakk om... Skulla fått prøvt å filma det på et slags vis, men blir dårlig med mobil
hao Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Hmm. Da har jeg et værre forslag. Hadde en 520 egang som startet med å jage. Fikk det plutselig en gang jeg dro henger som var litt tung. Visste lite om lmm,falsluft,lamda ol. Før kjøreturen var over viste det seg at bilen kokte. Trodde jeg. Syns det var rart at temp måler ikke viste rett Enden på visa var at toppen hadde sprukket så det ble trykk i kjøleveska. Poenget er at på den var det starten på sprukket topp som gjorde at den jaget. Det var da fra 200-2000 omdr/m Godt tips til helga
Østgaard Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Hmm.Da har jeg et værre forslag. Hadde en 520 egang som startet med å jage. Fikk det plutselig en gang jeg dro henger som var litt tung. Visste lite om lmm,falsluft,lamda ol. Før kjøreturen var over viste det seg at bilen kokte. Trodde jeg. Syns det var rart at temp måler ikke viste rett Enden på visa var at toppen hadde sprukket så det ble trykk i kjøleveska. Poenget er at på den var det starten på sprukket topp som gjorde at den jaget. Det var da fra 200-2000 omdr/m Godt tips til helga Huffda, det hørest ikke bra ut. Men ganske sikker på at her ikke er trykk i kjølesystemet. Men skader vell ikke å ta en kompresjonstest eller lekasjetest.
hao Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Huffda, det hørest ikke bra ut.Men ganske sikker på at her ikke er trykk i kjølesystemet. Men skader vell ikke å ta en kompresjonstest eller lekasjetest. Tror noen kan måle CO i kjølevannet ditt også som en kontroll. Vet ikke hvor å hvordan, bare at det gjøres
Østgaard Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Huffda, det hørest ikke bra ut.Men ganske sikker på at her ikke er trykk i kjølesystemet. Men skader vell ikke å ta en kompresjonstest eller lekasjetest. Tror noen kan måle CO i kjølevannet ditt også som en kontroll. Vet ikke hvor å hvordan, bare at det gjøres ja kan gjøre det på jobb... Men den slutter å jage når jeg struper slangen fra tomgangsregulator til insugsbelg, så tviler på det har noe med toppen å gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå