Østgaard Skrevet April 18, 2011 Share Skrevet April 18, 2011 Hei. Har en m50b20, 92 modell i min e30. Den går fint når jeg har fart, men på tomgang jager den jevnt opp og ned. Vist jeg kobler ut lmm, går den litt jevnere, men fortsatt ruskette. Føler jeg har prøvt det meste, så håper noen har noen gode tips... Noe av det jeg har prøvt er: Sjekka dysene, dyserens Bytta bensinfilter, ny bensin Bytta lmm, tomgangsregulator, hjerne. Sjekka alle slanger, for skade og sprekke. Bytta bensinpumpe Gått over koblingene mellom motor og bil 1000 ganger Bytta til orinal luftfilter, for å få bruke sensoren som er i det. Bytta gass-speldsensor Sjekka at alle stikk på motor er kobla rett. Dersom jeg struper slangen fra tomgangsregulator til innsugsbelg, går den ikke på tomgang i de hele tatt. Dvs at det er der den får lufta fra når den ruser seg. Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 Ingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 Ganske sikker på at det er tomgangsregulatoren som står open, slik at motoren får luft derifra. Har prøve å rense den, så ventilen glir vertfall fint som bare det. Kan det vere mangel på strøm til den da? kan jo forsåvidt prøve en annen også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet April 19, 2011 Share Skrevet April 19, 2011 Det er ikke gasspjeldsensoren som er defekt? Jeg byttet innsug på min bil og glemte å koble på TPS og da gikk den på 3000 rpm.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Det er ikke gasspjeldsensoren som er defekt?Jeg byttet innsug på min bil og glemte å koble på TPS og da gikk den på 3000 rpm.... Det kan vere ei muligheit kansje? Var vertfall ikke noe forsjell når jeg kobla den ut... Kan teste med en annen da, som jeg har liggende. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Jag tror på luftläckage på insugssidan. Det gör precis samma sak som om du skulle ha gasen lite intryckt. Kolla tex den slang som går in i insuget på undersidan, den kan ha lossnat. den sitter underifrån och går upp i insuget. Har haft samma problem själv förut. Mvh//A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Jag tror på luftläckage på insugssidan. Det gör precis samma sak som om du skulle ha gasen lite intryckt. Kolla tex den slang som går in i insuget på undersidan, den kan ha lossnat. den sitter underifrån och går upp i insuget. Har haft samma problem själv förut.Mvh//A Det er nokk ikke problemet. Har sjekka alle slanger, både at de sitter og for skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Hva med noe så enkelt at eks. slangeklemme el kommer bort i wirefeste. Eller så er det jo typisk falskluft etter spjeld slik som fekzen skriver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Hva med noe så enkelt at eks. slangeklemme el kommer bort i wirefeste.Eller så er det jo typisk falskluft etter spjeld slik som fekzen skriver Spjeldet er jo helt lukka? Så trur ikke at noen slageklemme er bori wirefeste nei... Ganske sikker på det er noe med tomgangsregulatoren. Det er vertfall der den får lufta ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Det er en del på forumet som har renset tomgansregulator. Søk og prøv. Kjappeste måte i disse påsketider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Det er en del på forumet som har renset tomgansregulator.Søk og prøv. Kjappeste måte i disse påsketider Vist du leser litt opp, så har jeg rensa den som bare det. Ventilen glir fint den. Har søkt, men ikke noe å blir klok på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 20, 2011 Share Skrevet April 20, 2011 Har sjekka alle slanger, både at de sitter og for skade Dobblesjekk da Det er jo et virvar av slanger som lett kan gjemme seg bort. Prøvd med startgass? Hvordan vet du at det er fra tomgangsregulatoren det kommer feil med luft fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 20, 2011 Forfatter Share Skrevet April 20, 2011 Har sjekka alle slanger, både at de sitter og for skade Dobblesjekk da Det er jo et virvar av slanger som lett kan gjemme seg bort. Prøvd med startgass? Hvordan vet du at det er fra tomgangsregulatoren det kommer feil med luft fra? Fordi at vist jeg struper slangen som går fra innsugsbelg til tomgangsreg. så går ikke den på tomgang i det hele tatt. Dvs at det er der den får lufta fra. Så da har jeg vell konkludert med at den må stå open. Den kan vel vere rett og slett gåen også, så kan prøve med en annen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet April 23, 2011 Forfatter Share Skrevet April 23, 2011 Har prøvt med flere tomgangsregulatorer. Men så snart jeg slår på tenninga, opner spjeldet seg. Regner med det ikke skal gjøre det? Kan det vere feil på hjerna? Misstenkte at det var feilkobla stikket, men finner ingenting og bli klok på der helder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Oppdaterte første post litt... Håper på gode forslag nå. Forgale å la e30`en stå i garasjen nå som det er sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå